הכתבה נכתבה בשיתוף שוק הביטוח

לפני כל טיסה לחו“ל, לכל יעד ולכל מטרה בין אם ביקור קרובי משפחה או לחופשה, חשוב מאוד להצטייד בביטוח נסיעות לחו״ל לצורך כיסוי הוצאות רפואיות וטיפולי חירום בחו"ל שאם חלילה נפצע או נחלה במהלך השהייה בחו"ל – חברת הביטוח תצטרך לשלם את כל ההוצאות הרפואיות לביה"ח בחו"ל וגם תדאג להטסה רפואית להמשך טיפול בישראל, הוצאות שכאלה יכולות להגיע בקלות לסכומים של מאה אלף דולר ואף יותר, ההסתברות לבעיות רפואיות עולה כמובן עם הגיל ולכן התעריף לביטוח נסיעות מעל גיל 70 גבוה הרבה יותר ולאחר הקורונה חברות הביטוח העלו את התעריפים עוד יותר, כיצד נמצא את ביטוח הנסיעות לחו"ל המשתלם והטוב ביותר עבור גילאים אלו? כל הפרטים במאמר הבא.

השוואת ביטוחי נסיעות לחו"ל מעל גיל 70 בין החברות בשוק הביטוח
כאשר גברים ונשים בגילאי הזהב מעוניינים לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל ישנם כמה מאפיינים אשר ייחודיים יותר לגילאים אלו וישחקו תפקיד מסוים בפוליסה הייעודית שירכשו. חברות ביטוח שונות מציעות פוליסות שונות, חלקן משתלמות ואטרקטיביות יותר וחלקן פחות. כמובן שקשה מאוד (עד בלתי אפשרי) לקרוא כל פוליסה כזו לפרטי פרטיה, ולהבין מכך בדיוק מהן המשמעויות ומה משתלם ומתאים יותר. לכן, פותחו פלטפורמות ייעודיות אשר עושות בשבילנו את העבודה הסיזיפית הזו – הן משוות בין ההצעות של חברות הביטוח המובילות במשק, ומוצאות עבורנו (בהתאם לנתונים והפרטים שנזין להן) את ביטוח הנסיעות הטוב והמשתלם ביותר עבורנו.

דוגמה טובה לפלטפורמה מומלצת שכזו היא "שוק הביטוח" – פלטפורמה להשוואת ביטוחים (ובפרט ביטוחי נסיעות לחו"ל) אשר מתמקדת בשבע חברות הביטוח המובילות בתחום הביטוח נסיעות, ומתבססת בין השאר על דירוגים של לקוחות קודמים של אותן חברות ביטוח – הביקורות וההמלצות המפורטות שלהם על הפוליסה שרכשו והאופן בו תפקדה חברת הביטוח במקרים בהם היה בכך צורך. 

מזינים לפלטפורמה של שוק הביטוח נתונים בשאלון רפואי אונליין, נתונים אשר יהיו רלוונטיים כמובן להצעותיהן של חברות הביטוח. באמצעות השאלון הרפואי אונליין יכולה המערכת למצוא עבורכם את ההצעות המובילות לביטוח נסיעות מטעם חברות הביטוח, להשוות בין תנאי החיתום בחברות השונות, בין הכיסויים וההרחבות השונות ולהמליץ לכם על ההצעה המשתלמת והטובה ביותר.

לדוגמא, השוואת תעריפים היומיים המפורסמות על ידי חברות הביטוח נכון ליוני 2023 לביטוח נסיעות לאירופה מעל גיל 70 (קבוצת גיל 71-75 כולל):

חברת הביטוח מחיר ליום הרחבה למצב בריאות קיים
מנורה  Top Travel 8$ 7.5$
הפניקס  Smart Travel 6.55$ 9$
הראל First Class  6.55$ 9$
כלל מדיכל 7$ 7$
מגדל מסע עולמי 8.9$ 7.5$
PassportCard* 16.1$ כלול

*ההצעה של פספורט כארד כוללת הרחבה למצב בריאות קיים לכל מבוטח מעל גיל 70.

ביטוח נסיעות ייעודי עבור בני גיל הזהב 
במקרה שלביטוח נסיעות מעל גיל 70 ישנם כאמור כמה מאפיינים נפוצים שיכולים להיות רלבנטיים מבחינת ביטוח הנסיעות, ואת כל אלו יש לקחת בחשבון בעת החיפוש וההשוואה (בפלטפורמות ייעודיות דוגמת "שוק הביטוח" מתייחסים מראש כמובן לתרחישים אלו).

לדוגמה – נסיעות לתקופות ארוכות לביקורי ילדים ומשפחה בחו"ל. אנשים מבוגרים רבים נוהגים לטוס לחו"ל לתקופות ארוכות יחסית, של כמה שבועות ואף מספר חודשים, על מנת לבקר בני משפחה המתגוררים בחו"ל. ביטוח נסיעות ייעודי עבור מטרה זו יכול לחסוך הרבה כסף, במיוחד כאשר מדובר בביקורים יחסית ארוכים.

כמו כן, כמובן שיש להתחשב בהיסטוריה הרפואית (כמו גם במצב הרפואי הנוכחי) של המבוגר/ת המתעניינים בביטוח, ובצרכים הרפואיים שעלולים להתעורר במהלך השהייה בחו"ל בסבירות גבוהה יותר מאשר בקרב אנשים צעירים. ככל שמדובר באנשים מבוגרים יותר כך הפרמיה עבור ביטוח הנסיעות עולה יותר. במידה וקיים רקע רפואי, לדוגמא מחלות כרוניות וטיפול תרופתי באופן קבוע, ייקבע אם נדרשת הרחבה רפואית בהתאם לשאלון רפואי. חיפוש והשוואה בעזרת מערכת מתקדמת להשוואת ביטוח נסיעות לחו״ל, יכולים לחסוך למבוטחים עצמם, כמו גם לבני משפחותיהם, הרבה מאוד זמן, כסף ועוגמת נפש.

הכתבה נכתבה בשיתוף שוק הביטוח