יהיה רלוונטי גם ב-300 שנים הבאות? סוד ההצלחה של קוניאק הנסי

איך לוקחים מותג מהמאה ה־18 אל המאה ה־21 ומשווקים אותו כרב־תרבותי, בלי לאבד את הזהות הייחודית שלו? בכיר בתאגיד LVMH סיפר מה הופך את קוניאק הנסי לאייקון שלדבריו יהיה רלוונטי גם ב־300 השנים הבאות

טליה לוין צילום: ג'רמי לדנר
קוניאק הנסי
קוניאק הנסי | צילום: ראובן קסטרו
3
גלריה

אני פוגשת את אריק גילברט, המנהל הבינלאומי של מותג הקוניאק הנסי, אחרי לילה של בילויים בעיר ללא הפסקה. "הייתי פה לפני עשרים שנה" הוא מספר, "ותל אביב מדהימה, יש פה חיי לילה נהדרים". בתפקידו הנוכחי כמספר 2 במותג העולמי המוביל הוא נמצא מאז יולי האחרון, אך עבד בתפקידים שונים בתאגיד LVMH (לואי ויטון, מואט והנסי, התאגיד הצרפתי שבעליו, ברנאר ארנו, עקף את אילון מאסק בדירוג האנשים העשירים ביותר בעולם) במשך שנים ארוכות. עכשיו הוא הגיע לארץ בשנית, הפעם מתוקף תפקידו, כדי לקדם שיתופי פעולה מעניינים בשוק הישראלי.

"הנסי יכול להצליח כמעט בכל מדינות העולם" אומר גילברט, "ובכל פעם שאני מבקר במדינה אני רואה את התשוקה שיש למותג. זה לא קל להשקיע בכל מדינה, אבל חשוב למצוא מדינות שהן באמת משפיעות וישראל היא חלק מהן. אז אנחנו רוצים להיות גדולים יותר, בין היתר, גם כאן".

הנסי, למי שבמקרה לא מכיר, הוא אחד ממותגי הקוניאק המפורסמים והוותיקים בעולם, הוא נוסד בשנת 1765 ועד היום נחשב לשם נרדף ליוקרה, לעידון ולאנינות טעם. אחד הדברים המייחדים את הנסי, היא העובדה שמדובר בבסיסו בעסק משפחתי לכל דבר שעובר לאורך דורות והמשפחתיות נשארה כחלק מהדנ"א של החברה, על אף שבשנת 1987 היא נרכשה על ידי חברת לואי ויטון העולמית.

"זה מדהים למצוא תמיד מישהו שמחובר להיסטוריה המשפחתית של המותג באיזו שהיא צורה, ואפילו מרגש" מספר גילברט. "כשאני נפגש עם מפיצים ברחבי העולם, אני תמיד מוצא מישהו שאומר לי 'אתה יודע, סבא שלי עבד מול הנסי'. בנוסף, אחד הדברים החשובים בעינינו הוא להתחבר לתרבות המקומית. יש לנו שוק מאוד גדול בארה"ב ובסין למשל, וכשאנחנו משקיעים בשוק כמו ישראל אנחנו רוצים להיות רלוונטיים גם לשוק המקומי ולעשות את ההתאמות הנדרשות".

קוניאק הנסי
קוניאק הנסי | צילום: ראובן קסטרו

"רק כדי לתת לך דוגמה איך זה קורה בפועל" מוסיף גילברט, "כשאני יושב עם המאסטר דיסטילר אנחנו מנסים לחשוב על איך דברים ייראו גם בעוד 30 שנה. כמובן שאנחנו לא יודעים מה הולך לקרות בעוד 30 שנה, אבל אנחנו די מנסים לכוון גם לשם".

קוניאק וגרפיטי

להנסי יש היסטוריה ארוכה של שיתופי פעולה עם אומנים ומעצבים ליצירת מוצרים ייחודיים ובמהדורה מוגבלת. מוצלח במיוחד היה שיתוף פעולה עם אומן הגרפיטי שפרד פיירי, שהיה אחראי על עיצוב בקבוק האספנות. בשנת 2021 נרשם שיתוף פעולה מוצלח עם מאלומה, כוכב המוזיקה הלטינית, שיתוף פעולה שכלל גם סדרה של אירועים ותוכן וירטואליים, כולל הצצה אל מאחורי הקלעים של תהליך היצירה של מאלומה והופעה וירטואלית. המוזיקאי הצטרף לרשימה ארוכה של גורמים שמשתפים פעולה עם הנסי, שאפשרו למותג להציג את המוצרים בדרכים ייחודיות ויצירתיות, תוך כדי קידום עבודתם של אומנים מוכשרים והגעה לקהל רחב יותר, שכולל גם צעירים.

"החיבור שלנו לאומנים תמיד היה מאוד טבעי" אומר גילברט, "אנחנו עושים את זה טוב מאוד, ויודעים ליצור מהדורות אספנות מיוחדות שזוכות להתעניינות רבה. היו לנו שיתופי פעולה מאוד מוצלחים עם אומני רחוב, לא מזמן עבדנו עם אומן מדרום אפריקה, ולאחרונה יצרנו מהדורה מוגבלת עם אומן סיני מאוד מפורסם".

אריק גילברט
אריק גילברט | צילום: ראובן קסטרו

דין פרוטה

"אחד הדברים הנפלאים בעיניי", מוסיף גילברט, "הוא המגוון והנגישות הרחבה, וזה עוד נדבך בקשר הבין־דורי שממשיך המותג. "המגוון שלנו חשוב מאוד, זה גורם לי גאווה שאם את קונה חצי בקבוק של VS ב־20 דולר, או חבית ישנה מאוד במיליון דולר יש לך ביד את אותו המותג, אותה האיכות ואותו הטעם".

בשנת 2022, המותג קיבל את פרס "המזקקה בת־קיימא של השנה" מהתחרות הבינלאומית ליין ולאלכוהול. הכרה זו מגיעה לאחר שנים של מאמצים לצמצם את ההשפעה הסביבתית של תהליך הייצור שלהם, כולל שימוש במקורות אנרגיה מתחדשים ויישום צעדים לחיסכון במים.

גילברט מציין שלהנסי יש שאיפה ברורה להקטין בחצי את טביעת הפחמן, ויש להם אפילו רעיון להתחיל להעביר את הסחורה שלהם לשווקים מעבר לים על ידי מפרשיות, מה שיפחית את טביעת הרגל הפחמנית בתחום התחבורה בכ־80%, "זה אתגר, אבל זה חלק מהאג'נדה. אנחנו מוציאים הרבה כסף כדי לייער מחדש מקומות שונים בעולם, אנחנו רוצים שיהיה לנו 50 אלף דונם עצים נטועים בכל מקום בעולם".

תגיות:
קוניאק
/
LVMH
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף