הסיפור של פלטפורמת OH!GLOW (או־גלו) התחיל מפעילות של חברת האם DNO, חברה בינלאומית שמתמחה ביבוא ובססרגולציה של עשרות מותגים עצמאיים מרחבי העולם ופועלת בפלטפורמות הסחר המקוון.

מי שהקים את החברה הם דנה זילברשטיין ועופרי שיש, שניהם מנכ"לים ובעלים משותפים בקבוצת DNO שעבדו יחד על פרויקטים בינלאומיים מעולמות תוכן שונים לחלוטין (הייטק וטכנולוגיה) ונחשפו במהלך נסיעת עסקים ליפן לתופעה שהביאה אותם לעסוק בתחום הטיפוח: במרכזו של הקניון הגדול ביותר ביפן עמד דוכן של מותג טיפוח ישראלי, לא מוכר בקרב הצרכנים בישראל, אך נמכר בקרב הצרכנים ביפן.

השניים הופתעו לגלות כי מותג קטן ונישתי עם ארבעה מוצרים בלבד, שמוכר סבון גוף בודד ב־150 דולר, מצליח מאוד דווקא מחוץ לישראל והבינו כי קיימת הזדמנות עסקית גדולה במותגי נישה קטנים אך איכותיים.

שיש, שעסק בפיננסים וזילברשטיין, שהייתה אחת היזמיות של גרופון ועשתה אקזיט במכירתו ל־GROO, טסו ליפן במקור, במטרה להחדיר אליה טכנולוגיה ישראלית חדשה, אבל לאחר 18 חודשים של ניסיונות ואתגרים קיבלו רישיונות לשיווק מותגי טיפוח, מה שהפך את הפעילות הצדדית לכאורה להכי רווחית של החברה.

לאחר 5 שנים, 99.9% מהפעילות של DNO הפכה מטכנולוגיה ליצואנית של מותגי טיפוח לכמה מהשווקים הגדולים בעולם, ביניהם הודו, הונג קונג, סינגפור, תאילנד ואיחוד האמירויות. כיום DNO מייצאת באופן בלעדי 78 מותגים (מאושרי משרד הבריאות המקומי) ממדינת המקור לשני בסיסים עיקריים: הונג קונג והודו.

עפרי שיש ודנה זילברשטיין   (צילום: ליאת מנדל)
עפרי שיש ודנה זילברשטיין (צילום: ליאת מנדל)

בזכות הקורונה

את הפלטפורמה הישראלית OH!GLOW הקימו השניים בימי הקורונה, אז נעצרו הטיסות לחו"ל והפעילות העיקרית של החברה לא יכלה להתקיים. החשיפה למגמות המשתנות בעולם הביאה לשינוי תפיסתי שלפיו גם למותגים מקומיים קטנים יש הזדמנות להפוך לבינלאומיים. הבוסט הגדול שקיבל עולם האיקומרס בתקופת משבר הקורונה העולמי, יחד עם הרצון להנגיש מותגים נישתיים ואיכותיים לצרכנים בישראל, היוו זרז לתהליך ההקמה.

עשרות המותגים שמגיעים לישראל ונמכרים בפלטפורמת OH!GLOW הם מתחום הוולנס, הלייף סטייל והטיפוח, כולם לא נוסו על בעלי חיים (דבר שלדברי המייסדים הוא קו אדום ומנחה לפעילות החברה), ומחויבים לאג'נדות חברתיות וסביבתיות. כך למשל, רובם תומכים בסחר הוגן וקיימות, או מאמצים ערך מוסף אחר.

בתחילת הדרך ניסו היזמים לשווק את המוצרים בעולם הריטייל הישראלי (רשתות הפארם השונות), אך במהרה התקבלה ההחלטה לשווק אותם ישירות לצרכן. למעט שיתופי פעולה אסטרטגיים בודדים, את המוצרים שלהם אפשר למצוא רק בפלטפורמה שלהם.

נכון להיום, הפעילות של או־גלו ממומנת מהכנסות שמגיעות ממדינות אחרות בעולם והתוכנית העסקית היא להתמקד בהוזלת עלויות הייצור, השילוח, האחסון והאריזה, במטרה להוריד את המחיר הסופי של המוצר.

כיום, על אף היותה בת שנתיים בלבד מכניסה החברה שלושה־ארבעה מותגים חדשים בכל חודש לארץ, המון בקנה מידה ישראלי, למעשה הם הפכו לרשם הגדול ביותר של מותגים חדשים בישראל, לפני רשתות סופר פארם ו־BE למשל.

ohglow מוצרים (צילום: יח''צ חו''ל)
ohglow מוצרים (צילום: יח''צ חו''ל)

מאתרים ומייבאים

או־גלו, בהובלת זילברשטיין, מתמקדת באיתור המותגים הטרנדיים ביותר בעולם ובהבאתם לישראל. בכל חודש מושקים מותגים חדשים ממדינות כמו אוסטרליה, פינלנד, שוודיה, גרמניה, ארה"ב, קנדה ועוד. כיום מחזיקה או־גלו בלמעלה מ־30 מותגים באתר ועוד כ־30 שמצויים בהליך רגולטורי בישראל.

זילברשטיין: "מדובר בחברות בוטיק עצמאיות המספקות פתרונות קוסמטיקה, ביוטי ולייף סטייל. הן מתמקדות בפיתוח פורמולות פעילות, ייחודיות ופורצות דרך ולרוב מתמחות בליין מוצרים קטן ומדויק.

"בחירת המותגים מתבצעת באמצעות עבודה מקיפה של צוות רחב המעורה בכל המגמות ויודע להעריך תחזיות של שינויים בהרגלי הצריכה. המותגים שנבחרים להגיע לישראל בוחרים את החומרים שלהם בקפידה ומייצרים פורמולות בבקרה כלפי הסביבה ובשקיפות מלאה. אחרי בחירת המותג אנחנו מעבירים אותו את כל ההליך הרגולטורי של משרד הבריאות ובכך מבטיחים תו של איכות ובטיחות.

"לתפיסתנו, אנחנו בעצם הזרוע של הצרכניות הישראליות בעולם. במקום לקרוא באלפי אתרים מהם הפיתוחים החדשים בעולמות הטיפוח, אפשר פשוט להיכנס לאו־גלו ולהתעדכן".

במה בעצם אתם שונים מרשתות הפארם המוכרות?
"ייחוד ובלעדיות מבדלים אותנו מרשתות הפארם בארץ. כל המותגים שאנחנו משווקים מגיעים לישראל ביבוא בלעדי שלנו. יש המון מותגי נישה בעולם והמגמות כל הזמן משתנות, יש טרנדים חדשים ורכיבים שנמצאים עכשיו בכותרות או במילה אחת טרנדים, אבל התפקיד שלנו הוא להיכנס לעובי הקורה, לאתר את המותגים האיכותיים ביותר, כאלה שיש להם פורמולות פעילות ומוכחות. לבחון את פוטנציאל השיווק שלהם בישראל, להתאים את המוצרים הנבחרים לקהל הלקוחות ולאקלים הישראלי, מבלי להתפשר על הערכים החשובים לנו".

התוכניות לעתיד של OH!GLOW כוללות כניסה של מותגים נוספים מעולמות קרובים, עם הסתכלות על טיפוח כחוויה הוליסטית, מתוספים שהם נגזרת של ביוטי כמו חומצה הילארונית לבליעה ועד למוצרי אווירה לבית כמו נרות, חומרי כביסה, מבשמים לחלל הבית, מבשמי בדים ועוד.

המותגים של ohglow  (צילום: יח''צ חו''ל)
המותגים של ohglow (צילום: יח''צ חו''ל)

תפיסה הוליסטית

זילברשטיין מסבירה כי מגמת הקיימות בארץ ובעולם עוברת תהליך אבולוציה. הדרישה לשקיפות בתהליך הייצור הולכת וגוברת. צרכנים נוטים יותר לבחון את תוויות המוצרים ולחפש מרכיבים טבעיים, אורגניים ובני קיימא, מה שגרם לחברות קוסמטיקה רבות לנסח מחדש את מוצריהן ולהציג קווים חדשים הנותנים מענה לביקוש הזה. המותגים כיום מתמקדים יותר באריזה ידידותית לסביבה, בוחרים בחומרים הניתנים למחזור ומצמצמים פסולת פלסטיק.

זילברשטיין: "הצרכנים היום חכמים והם מבינים שכדי לחיות טוב באורח חיים בריא וטבעי, לא מספיק רק קרם פנים טבעי. הם מבינים שגוף ונפש זה חיבור של 360 מעלות. אנשים שמים לב לא רק למה שהם אוכלים, אלא גם למה שהם מורחים על הפנים, הוויטמינים שהם לוקחים, כמה שעות הם ישנים, האם הם מקפידים להירגע, ועוד.

"הם חושבים שאולי כדאי לעשות שימוש בשמנים אתריים במקום נר רגיל, כך שיפעלו גם על התת־מודע ויסייעו להפיג את הסטרס שאנחנו נמצאים בו. למשל, במעבר של יותר ויותר נשים מתחבושות ומטמפונים לתחתוני מחזור רב־פעמיים עשויים מבדים טבעיים. גם פה יש מהפכה. או־גלו היא תחנה אחת לכל מה שחשוב לגוף שלנו מבפנים ומבחוץ".

המותגים שמופצים על ידי החברה במהלך השנה האחרונה הם, בין היתר: KRAYNA - מותג טיפוח פולני טבעוני שדוגל בשמירה על הכדור, LUXE BOTANICS - מותג טיפוח אמריקאי שמקורו בכלל בדרום אפריקה והוא מכיל תרכובות בוטניות רבות עוצמה המיוצרות בתהליכי כימיה ירוקה וחדשנית, CLEANLOGIC - מותג של מוצרי טיפוח גוף צבעוניים ובני קיימא ו־BLEU LAVENDE עם מוצרי טיפוח גוף מבוססים 100% שמן אתרי, לוונדר טהור ועוד.

kinfill קולקציית הבית המלאה 369 שח להשיג באתר oh!glow וברשת טולמנס (צילום: יח''צ חו''ל)
kinfill קולקציית הבית המלאה 369 שח להשיג באתר oh!glow וברשת טולמנס (צילום: יח''צ חו''ל)

מהולנד באהבה

המותג האחרון ויוצא הדופן שהגיע לישראל ישירות לפלטפורמה של OH!GLOW והראשון שאינו מתחום הטיפוח לעור הוא Kinfill ההולנדי. למותג הזה לא מצאנו אח ורע בישראל. מדובר במותג מהפכני לניקיון ולטיפוח הבית, כאשר התכשירים מגיעים בבקבוק שעשוי מזכוכית איטלקית לשימוש רב־פעמי ובלתי מוגבל (ניתן למילוי חוזר).

המוצרים מגיעים בארבעה ריחות טבעיים ועדינים המופקים מתמציות ארומטיות ושמנים מהצומח שרוקח הפרפומר הראשי של המותג, מעציים ועשירים ועד פירותיים ורעננים, בקשת ריחות מוגבלת שמתחדשת פעמיים בשנה. השימוש החדשני והחסכוני בתמציות למילוי מאפשר גם חיסכון בעליות השינוע, האריזה והפחתת זיהום האוויר, מאחר שמילוי מחדש של כל מכל כזה מונע זיהום של כ־50 בקבוקי פסולת פלסטית בשנה.

את המוצרים של Kinfill לא מחביאים במגירה שמתחת לכיור וגם לא בארון חומרי הניקוי לצד הדלי, המגב והסמרטוט. המוצרים של המותג הם בעלי אפיל ייחודי, סגנון וסטייל שישתלבו היטב על גבי השיש במטבח או שולחן הקפה בסלון ויחיו בהרמוניה עם כל סגנון עיצוב בבית ויהיו נגישים לשימוש בכל העת.

Kinfill הוא המותג הראשון שעמו יוצאת החברה גם לריטייל. למרות זאת המותג לא יימכר על המדפים בסופר, אלא (נוסף על אתר החברה) בסניפי רשת העיצוב טולמנס, בהמשך הוא יסופק למסעדות, למתחמי ספא, למלונות בוטיק ולבתי ספר שיקבלו תווי איכות על ניקיון נקי מכימיקלים. כששאלנו על פרופיל הלקוח, נענינו שהוא מתאים בנוסף לאנשים שאכפת להם מהסביבה, לאנשים שנמנעים משאיפה של כימיקלים מטעמי בריאות ולאנשים שאוהבים סטייל.

מבין המוצרים של המותג בישראל: ערכה לניקוי משטחים מכל הסוגים, ערכה לניקוי אמבטיה ואריחים, ערכה לניקוי המטבח, ערכה לשטיפת כלים, ערכה לניקוי מראות וזכוכיות, ערכה לניקוי רצפות מכל הסוגים ועוד. הבנתם נכון: כל מוצר מגיע בערכה הכוללת את בקבוק הזכוכית 500 מ"ל, אביזר ריסוס ותמצית של 10 מ"ל מחומר הניקוי שאותה מוהלים במי ברז. המחיר לערכה: 149 שקל.

בנוסף, החברה משווקת תמציות ניקוי למילוי חוזר. כל סט מכיל שתי יחידות של תמצית ניקוי 10 מ"ל למילוי חוזר במחיר 59 שקל וערכת מילוי לשטיפת כלים במחיר 69 שקל. אגב, המוצר הבא מבית המותג ההולנדי Kinfill יהיה מפיץ ריח שישאיר את הניחוח עמיד יותר לאורך זמן, כזה שישלים את חוויית הריח הביתי הרצוי.

המותגים של ohglow  (צילום: יח''צ חו''ל)
המותגים של ohglow (צילום: יח''צ חו''ל)