חגי תשרי מעבר לפינה, ולקט ישראל, ארגון הצלת המזון הלאומי אשר פועל כל השנה למניעת אובדן והצלת מזון, ערך באמצעות חברת BDO מחקר על היקף אובדן המזון בתקופת החגים.

תיק המתנות: כך נתחיל את השנה החדשה עם חיוך

נתוני המחקר מאוד מדאיגים בהתחשב ביוקר המחיה, ועולה מהם כי היקף מכירות המזון בחודש תשרי נאמד על כ־8.7 מיליארד שקל, ושווי המזון האבוד נאמד ב־1.3 מיליארד שקל - שהם כ־250 אלפי טונות מזון.

משק בית ממוצע מוציא כ־3,400 שקל על מוצרי מזון בתקופה זו, כאשר מתוכם מוצרים בשווי של כ־530 שקל יושלכו לפח.
ריבוי החגים והארוחות המשפחתיות גורמים לציבור הישראלי להצטייד במזון רב ולעתים מיותר, שכן חלקו בסופו של דבר נזרק לפח אף שמדובר במזון טרי וראוי למאכל. לאובדן המזון, שהיקפו גדל באופן עקבי משנה לשנה, יש השפעה ישירה על יוקר המחיה - שהרי הוא בא לידי ביטוי בהוצאות עודפות של משקי הבית ברכישת מזון לאורך כל השנה, ובתקופת החגים בפרט.

גידי כרוך, מנכ"ל לקט ישראל, אמר: "כארגון הצלת מזון אנו ערים להשפעות הישירות של יוקר המחיה על הציבור, כאשר משפחות שלמות נאלצות לשנות את הרגלי הצריכה שלהן גם כשמדובר בצריכת מוצרי מזון בסיסיים".

"לצד זה, יותר ויותר משפחות שחיות בחוסר ביטחון תזונתי פונות לעמותות בבקשה לקבלת סיוע. הסמיכות בין חגי תשרי, לצד ההיערכות של ארגוני הסיוע ואגירת המזון בקרב העמותות שמחלקות את התרומות, יוצרים מחסור במוצרי מזון בקרב האוכלוסיות השונות. תוצרת חקלאית שנתרמת בימים אלו תאפשר לנו לספק את אחד מסממני החג הבולטים למאות אלפי נזקקים מכל רחבי הארץ", הוסיף.