שיא חדש במספר רכישת הדירות בחודש אחד, כך עולה מהסקירה השבועית של הכלכלן הראשי במשרד האוצר. 

סך הדירות שנרכשו בחודש יוני עמד על 16.1 אלף דירות, גידול של 42 אחוזים בהשוואה לחודש מאי וגבוה ב-15 אחוזים מרמת השיא הקודמת שנרשמה בדצמבר 2013. 
בעוד שרמת השיא של דצמבר 2013 נרשמה על רקע גל מכירות משקיעים, טרם כניסתו לתוקף של ביטול הפטור ממס שבח למי שבבעלותם "דירה נוספת", רמת השיא הנוכחית נרשמה על רקע הקדמת רכישות של משקיעים טרם העלאת שיעור מס הרכישה על רוכשים אלו, העלאה שנכנסה לתוקף בסוף יוני.

גם רכישת דירות על ידי משקיעים הגיעה ביוני לרמתה ההיסטורית הגבוהה ביותר, הן במונחים כמותיים והן כשיעור מסך העסקאות. סך הדירות שרכשו המשקיעים עמד על 6,400, 90% יותר מרמת השיא הקודם שנרשם בדצמבר 2010, כאמור על רקע הקדמת רכישות של משקיעים באותו חודש. 
יש לציין כי כמות זו של רכישת דירות להשקעה שנרשמה בחודש יוני שקולה לכמות הרבעונית הממוצעת של דירות להשקעה שנרכשו מאז החל גל רכישות המשקיעים בשנת 2007. 
סך הדירות שרכשו המשקיעים בחודש יוני היווה 40 אחוזים מסך העסקאות, גידול של 11 אחוז בהשוואה לחודש מאי וגבוה בשישה אחוזים מרמת השיא הקודם, שנרשמה בדצמבר 2010. 

ד"ר רינה דגני, מנכ"ל גאוקרטוגרפיה התייחסה לנתונים ומרה כי "זוהי ממש היסטריה הנובעת דווקא מפעולות שגויות ביותר של השר משה כחלון מיד עם הכנסו לתפקיד שר האוצר. השגיאה הקשה ביותר שלו היתה הכפלה בפועל של מס הרכישה. פעולה זו לבדה הביאה להיסטריה המונית של רוכשי דירות מכל הסוגים והמינים. בניגוד למה שמקובל לחשוב, ומבדיקה שערכנו, אין מדובר בעיקר במשקיעים אסטרטגים אלא ממש מכל גווני הקשת של האוכלוסיה. זו היתה טעות אסטרטגית קשה ביותר של כחלון, שרק התסיסה את השוק וגרמה לאבדן אמון מוחלט של כולם. בניגוד למקובל, המשקיעים הינם גורם חיובי ביותר בשוק הנדל"ן והאחוז שלהם מקרב הרוכשים, לפי נתוני גאוקרטוגרפיה, היה מאז 1983 יציב ביותר, ועמד כמעט במהלך כל השנים על 25-30 אחוזים. כחלון עשה כאן טעות כפולה: גם הבריח את המשקיעים שכן אינני רואה מצב שכעת, לאחר שמס הרכישה הוכפל, המשקיעים יעמדו בהמוניהם וירכשו דירות".