כדור הארץ מכיל מיליוני סוגים שונים ומשונים של חרקים, וגם כאן בישראל אפשר לראות רבים מהם. כל עוד הם חיים את חייהם בלי להפריע לחיים שלנו אפשר לשמור על דו קיום, אבל כשנמלים, תיקנים אמריקאים, פרעושים, פשפשים, עש המזון, קרציוני יונים ושאר מזיקים מגיעים לבית או לעסק, נדרש פתרון מהיר, יעיל ואלגנטי - הדברה מקצועית. כדאי לדעת שמדובר בתחום שהתחוללה בו מהפכה של ממש בשנים האחרונות, כך שכיום אפשר להשתמש בחומרים מתקדמים ובשיטות פעולה משודרגות, ובמיוחד מצטיינת בכך חברת המדביר שמציל.

הדברה ידידותית לבני אדם, לחיות מחמד ולכדור הארץ
המהפכה הבולטת בתחום הדברת המזיקים היא המעבר לשימוש בחומרים ידידותיים יותר - גם לבני האדם, גם לחיות המחמד וגם לסביבה.

הסיבה לכך היא המודעות לכך שישנם חומרי הדברה שהם אמנם יעילים במאבק נגד החרקים, אבל במקביל עלולים לגרום נזקים חמורים גם לנו. בפרט התגלה קשר בין חומרים מסוימים לבין פגיעה במערכת העצבים האנושית, ובפרט של ילדים שמטבעם הם רגישים יותר. כמו כן יש מחקרים שמצאו קשר בין חשיפה ממושכת לחומרי הדברה בעייתיים לבין שכיחות גבוהה מהרגיל של סוגי סרטן מסוימים כמו לימפומה ולוקמיה. גם חיות מחמד רבות שילמו מחיר יקר על הדברה לא זהירה.
 
בהתאם הכלל הראשון בבחירת חברת הדברה הוא לוודא קיומו של רישיון בתוקף מטעם המשרד להגנת הסביבה. מומלץ גם לשאול מראש מהם החומרים שבהם ייעשה שימוש בהתאם לסוג החרקים שתרצו להרחיק מהבית או העסק שלכם.

הדברה ירוקה - כל הדרכים האפשריות
המונח "הדברה ירוקה" הולך והופך לנפוץ יותר ויותר, גם בגלל המודעות לנזקי חומרים כימיים מסוימים (למשל זרחנים אורגניים) וגם בגלל ההבנה שאם אנחנו רוצים להשאיר עולם סביר לילדים שלנו, חשוב לשמור גם על כדור הארץ. סיבה נוספת: הדברת כל סוגי המזיקים כמעט אפשרית גם בלי אותם חומרים בעייתיים, והיעילות לא נפגמת.

כדאי לדעת ש"הדברה ירוקה" היא למעשה שם כולל למגוון פתרונות אפשריים לבעיית חרקים ומזיקים אחרים (צרעות, מכרסמים וכו').

בחלק מהמקרים במקום ריסוס של חומרים בעלי רעילות גבוהה יחסית תתבצע פעולה אחרת - שאיבה עוצמתית, טיפול בקיטור, הצבת מלכודות, פרומונים (מולקולות שמשפיעות על חוש הריח, ובדרך זו גורמות לחרקים להתנהג בצורה מסוימת שמשרתת את המטרה - העלמתם מהמקום שבו אתם נמצאים), מניעת גישה, שימוש בציוד אלקטרוני ועוד.

עוד סוג של הדברה ירוקה הוא שימוש בחומרים שמבוססים על מרכיבים שניתן למצוא בטבע. לדוגמה, צמח החרצית מפריש חומר בשם פירתרין כדי להרחיק ממנו חרקים שפוגעים בו. על בסיס הפירתרין פיתחו בני האדם סדרת חומרי הדברה - פירתרואידים - ובעזרתם אפשר לבצע הדברה נגד ג'וקים, הדברת יתושים וכן סוגים נוספים של חרקים.

זמינות 24/7 ואמינות ללא פשרות
חוקרים רבים ניסו להבין למה חרקים מעוררים אצלנו תחושות כל כך עוצמתיות. בחלק מהמקרים היצורים הזעירים עלולים להעביר מחלות - כך למשל ישנם עכברים נגועים בחיידקי סלמונלה (החיידקים שנמצאים לפעמים גם בביצים או בעוף), ואילו פרעושים עלולים להדביק את חיות המחמד בתולעת הסרט שגורמת לפגיעה קשה. במקרים אחרים נגרם נזק למזון שנחשף למשל לתיקנים גרמנים או לעש המזון. ייתכן גם שיש מרכיב אבולוציוני ברתיעה הלא תמיד ברורה שלנו - ובכל מקרה מומלץ כמובן להעדיף שירות הדברת מזיקים שזמין מסביב לשעון.

חשיבות הזמינות מתעצמת כשיש בבית חולדה או כשקן צרעות מתגלה בסמוך לעסק. עוד אינדיקציה למהפכה בתחום ההדברות הוא האמינות הגבוהה מאוד של חברות כמו המדביר שמציל וההקפדה שלהן על שקיפות מוחלטת.

חלק בלתי נפרד מהשירות: ייעוץ למניעת הופעת מזיקים נוספים
בחלק מהמקרים - למשל הדברת נמלים או ג'וקים - ניתן לבצע פעולה מונעת, כלומר להקדים תרופה למכה כבר בתחילת האביב וכך ליהנות מקיץ רגוע יותר. במקרים אחרים ההדברה יוצאת לפועל רק כשהחרקים או המכרסמים כבר אצלכם, וכשזה המצב תקבלו ממדביר מקצועי באמת גם המלצות למניעת חזרת המפגע. 

כך למשל אחרי לכידת עכבר איש המקצוע יסביר לכם איך המכרסם הקטן חדר אליכם לבית ומה עליכם לעשות כדי שלא יגיעו עוד עכברים רעבים.

הדגשים העיקריים של סוגי ההדברות הנפוצים ביותר

  • נמלים: כשהמדביר מצליח לזהות את מיקומו של הקן, ויש גישה חופשית אליו, יתבצע ברוב המקרים ריסוס ממוקד. פתרון אפשרי אחר הוא פיזור פיתיונות בצורת ג'ל שכוללים חומר שמדכא את התיאבון של הנמלים, ובכך מוביל למותן. דרך הפעולה השנייה אפקטיבית גם עבור נמלי אש. 
  • פרעושים: הדברת פרעושים מחייבת טיפול משולב שכולל שאיבה וריסוס. גם לכם יש חלק במלאכה - כביסה בטמפרטורה גבוהה של הבגדים והמצעים, כך שאם הסתתרו בהם פרעושים הם לא ישרדו.
  • תיקנים אמריקאים: חובה לוודא שההדברה כוללת טיפול גם בבורות הביוב שם חיים ומתפתחים הג'וקים.
  • תיקנים גרמנים: התיקנים הגרמנים הם אותם ג'וקים בהירים יחסית וקטנים שמסתובבים במטבח. הם יכולים להסתתר בתוך בר המים או מכונת הקפה, ולכן חשוב לטפל גם בכל המכשירים האלה. עוד מקום מחבוא אפשרי הוא במגירות, ובמיוחד אלה ששורר בהן בלגן. בהתאם מדביר מיומן יפזר פיתיונות עם חומר רעיל כך שלא יישארו בכלל תיקנים גרמנים חיים.
  • פשפש המיטה: הדברת פשפשים היא אתגר מורכב וזאת משום שחובה להתייחס לכל גלגולי החיים של חרק זה - ביצים, נימפות ובוגרים. כמו כן מדובר בחרק שמסוגל לעבור מרחקים גדולים יחסית ולכן חובה לבצע קודם כל ניטור יסודי של הבית או העסק. ההדברה עצמה כוללת שימוש בקיטור, שאיבה בעוצמה גבוהה וריסוס.
  • קרציוני יונים: בנוסף לריסוס יסודי חשוב למצוא גם פתרון להרחקת יונים, כדי שלא יביאו איתן קרציונים חדשים.

לפרטים יצירת קשר עם חברת המדביר שמציל חייגו: 055-9378-507
לערוץ היוטיוב שלנו לחצו כאן