ניתן ללמוד מהדוגמא הבאה על הסיוע של העמותה: אחת בלילה במיון תל השומר, ההורים שהגיעו בבהלה עם בתם בת השנתיים לבית החולים, הספיקו לדחוף לתיק היד שלהם חיתולים, בגדי החלפה, אפילו מטען הם זכרו לקחת. אבל כעת, אחרי המתנה לא קצרה, ולילה ארוך שמחכה להם, הם זקוקים לכוס קפה טובה ואולי לאיזו עוגה. הם לא רוצים לעזוב את הקטנה לרגע, וגם הקפטריות ברחבי בית החולים כבר סגורות מזמן. 

הקפיטריה הניידת של 'עזר מציון' לעומת זאת, פתוחה, ומחכה להם. חינם אין כסף מזמינה אותם מתנדבת בחיוך להתכבד בקפה, ומוסיפה עוגה טרייה. ההורים עדיין לחוצים ומודאגים, אבל לפחות שבעים, ואחרי כוס קפה, קל יותר להבין את מצבה של הילדה ולשוחח עם הרופאים בערנות.

כוס הקפה הזאת היא חלק ממערך שירותים ענק ומקיף שמעניקה עמותת עזר מציון, העמותה הגדולה ביותר בישראל בתחום התמיכה הרפואית. 'עזר מציון' מפעילה את מאגר מח העצם הלאומי הגדול בעולם, ואת מערך הסעות החולים הגדול בישראל הכולל אמבולנסים ומערך של 30 אלף מתנדבים במסגרת 'מחוברים לחיים'. כמו כן מפעילה העמותה 25 סניפים ברחבי הארץ להשאלת ציוד רפואי, מערך סיעוד, ייעוץ ותמיכה למתמודדי נפש ועוד. 

מערך תמיכה עוטף של עזר מציון
אין כמעט ישראלי שלא נתקל בפעילות של 'עזר מציון' לחולי סרטן הזוכים למערך תמיכה עוטף, ועד קשישים, ילדים עם צרכים מיוחדים, מתמודדי נפש ועד למי שזקוקים להשאלת ציוד רפואי ולשירותי אמבולנסים. קחו למשל את מקסים ליטבק בן ה-93. למקסים היה חלום, לבקר בפארק מיני ישראל, מקום שמאפשר לראות ביום אחד את כל האתרים החשובים במדינה. אלא שמקסים מתקשה בהליכה, ומתגורר בבית אבות ביבניאל.

בהיותו אדם מבוגר הוא חשש שהחלום הזה כבר לא יזכה להתגשם, הודות לפרויקט 'משאלת לב' של 'עזר מציון', המגשים משאלות לניצולי שואה, הוא זכה לבקר במקום. אגף הסיעוד של העמותה מסייע למקסים ולאלפי קשישים כמוהו בשלל מפעלי תמיכה - ממטפלים מקצועיים בבתי קשישים, דרך מועדון לקשישות ניצולות שואה, ו'מרכז ציפורה פריד' – מרכז התמיכה והסיוע למשפחות חולי אלצהיימר, המעניק תמיכה לחולים מבוגרים וצעירים.

עמותת 'עזר מציון' (צילום: גדעון שרון)
עמותת 'עזר מציון' (צילום: גדעון שרון)

תמיכה לפגועי נפש וסיוע למוגבלי תנועה
מחלקה מיוחדת מסייעת לפגועי נפש, מעניקה להם ייעוץ ותמיכה, מסייעת בשילובם בעבודה, מלווה אותם ואת בני משפחתם בסדנאות שונות. ילדים בעלי צרכים מיוחדים זוכים למענה מקיף ותומך- ממועדוניות דרך חוגים שונים, בריכה טיפולית ועוד. 

תמיכה וסיוע לילדים חולי סרטן (צילום: גדעון שרון)
תמיכה וסיוע לילדים חולי סרטן (צילום: גדעון שרון)

המחלקה להסעת מוגבלי תנועה פרוסה בכל רחבי הארץ עם עשרות אמבולנסים המסייעים בהעברה ושינוע של נכים ומוגבלי תנועה, זאת לצד כ-30,000 מתנדבי רשת 'מחוברים לחיים' הנותנים מענה לנסיעות לחולים, קשישים ובני משפחתם, לצד ארגון יוזמות עשייה מקומיות בכל רחבי הארץ. בשנה האחרונה ביצעו המתנדבים עשרות אלפי נסיעות וארגנו מאות אירועים – מימי הולדת לקשישים, בר ובת מצוות לילדים ממשפחות שידם אינה משגת ועד למערך לחלוקת תחפושות לילדים נכים ברחבי הארץ. 

יחס אישי וסיוע מטעם המחלקה להסעת מוגבלי תנועה (צילום: גדעון שרון)
יחס אישי וסיוע מטעם המחלקה להסעת מוגבלי תנועה (צילום: גדעון שרון)

יחס אישי וסיוע מטעם המחלקה להסעת מוגבלי תנועה
כוס הקפה שקיבלו הוריה של הילדה במיון, היא חלק מהמחלקה לאספקת מזון לקשישים ולחולים, המחלקת מאות מנות בכל יום למלווי החולים ומפעילה קפיטריות ניידות בבתי חולים, לחלוקת שתיה חמה ועוגה בצד. כמו כן המחלקה מחלקת ארוחות מבושלות לבתי משפחות של חולים ומאושפזים.

אם אתם או בני משפחתכם נפלתם ואתם זקוקים לציוד רפואי ושיקומי, תשמחו לדעת כי עמותת עזר לציון מסייעת בציוד רפואי בסיסי לחולים ולמוגבלי תנועה כמו כסאות גלגלים, הליכונים, קביים, מיטות מיוחדות וכו', תוכלו לקבל אותם באחד הסניפים של העמותה להשאלת ציוד.

עמותת עזר מציון מסייעת בציוד רפואי בסיסי לחולים (צילום: גדעון שרון)
עמותת עזר מציון מסייעת בציוד רפואי בסיסי לחולים (צילום: גדעון שרון)

מידי חודש מצילה 'עזר מציון' את חייהם של כשלושים חולים העוברים השתלת מח עצם בזכות מאגר מח העצם הלאומי של העמותה, מדובר בכמעט 4,000 חולים שחייהם ניצלו הודות למפעל הייחודי הזה. מערך התמיכה לחולי סרטן שמפעילה העמותה תומך ומסייע לחולים ולבני משפחותיהם ברגעים הכי קשים, ובשעות הכי מורכבות, אנחנו שם עבורם.

עמותת עזר לציון מסייעת לכל מי שזקוק לעזרה – בכל מקום, בכל שעה. מזמינים אותך להצטרף לעמותה הגדולה בישראל המעניקה תמיכה רפואית ומאחלים לכם שתהיו תמיד בצד הנותן. אתם מוזמנים להיכנס לאתר העמותה למידע נוסף - https://www.ami.org.il/