החורף עוד מעט כאן, והוא יגיע יד ביד עם הבעיה שבתים רבים בישראל סובלים ממנה כל חורף מחדש- נזילות של מי גשם מהגג לתוך הבית. כדי להקדים תרופה למכה רגע לפני שהחורף כאן, זה בדיוק הזמן ליישם פתרונות לאיטום גגות. איטום גגות מונע חדירה של מים לבית ומניעה של היווצרות סדקים בקיר ועובש מסוכן!

אבל לא כל גג דומה לחברו; כדי לבחור בשיטת איטום גגות המתאימה לגג שלכם, חשוב להכיר את הפתרונות השונים בשוק וכן להתאים את הפתרון לסוג הגג שבביתכם. אל דאגה - המדריך הבא יציג את כל הפתרונות לאיטום גגות!

איטום עם זפת
השיטה הקלאסית ביותר לאיטום גגות היא כמובן איטום עם זפת. מדובר על שיטה זולה יחסית, שנמצאת שנים ארוכות בשוק, ואמנם היא מעט "מיושנת" בהשוואה לשיטות אחרות אך עדיין מוצלחת. בשיטה זו משתמשים בזפת נוזלית ובאמצעותה אוטמים את הגג. על אף שמדובר על איטום שעובד מצוין, חשוב לדעת שהזפת עלולה להיסדק בגלל השמש החמה, ולכן יש לדאוג לתחזוקה קבועה של הזפת - עדיף מדי שנה, בקיץ. שימו לב ששיטה זו לא מתאימה לגגות בשיפוע, אך מתאימה מאוד לגגות "עמוסים" בחפצים.

איטום גגות עם יריעות ביטומניות
אחת השיטות הנפוצות ביותר היום לאיטום גגות היא איטום עם יריעות ביטומניות, העשויות מתערובת של פלסטיק וגומי. איטום גגות עם יריעות ביטומניות נחשב לחזק ועמיד, ועושה את העבודה גם בטמפרטורות קיצוניות במיוחד. היריעות האלו אמנם נחשבות יקרות יותר מיתר הפתרונות לאיטום גגות, אך כיוון והן העמידות ביותר ולא זקוקות לתחזוקה כמעט ובכלל, הן עשויות להיות משתלמות מאוד. שימו לב, בניגוד לאיטום עם זפת, יריעות ביטומניות לא מתאימות לגגות עמוסים בחפצים כמו דוד שמש או מזגנים. 

איטום גגות עם חומרים אקריליים
עוד ברשימת פתרונות לאיטום גגות אפשר למצוא איטום עם חומרים אקריליים, שהם חומרים גמישים שדוחים מים. את החומרים האקריליים מורחים על הגג והם מונעים חדירה של מים. שיטה זו מתאימה בעיקר לגגות עם שיפוע ועם ניקוז מצוין, שכן במידה והניקוז לא עובד בצורה מיטבית ותיווצר "שלולית" על הגג, השכבה האקרילית לא תעמוד בזה! לכן, בניגוד לאיטום עם זפת, שלא מתאים לגגות עם שיפוע, איטום גגות עם חומרים אקריליים ייעודי בעיקר לשיפועים חדים בגג.

איטום גגות עם PVC
חומר ה-PVC הוא חומר קשיח שנפוץ ומוכר בתעשיות שונות, בעיקר בזכות היותו חזק, עמיד ואלסטי, וגם הוא יכול לשמש כחומר איטום לגגות. במקרה הזה, בניגוד לפתרונות הנ"ל, מניחים את יריעות ה-PVC על הגג ומצמידים אותן למעקות אך לא מלחימים אותן. יש לזה יתרון וחיסרון - היתרון הוא ששיטה זו מתאימה כמעט לכל סוג של גג, ישן או חדש. החיסרון הוא שהאיטום אינו הרמטי, שכן היריעות לא מולחמות. לכן, שיטה זו מתאימה בעיקר במקרים בהם אתם עומדים לפני החלפה או שיפוץ מסיבי של הגג, וזקוקים לפתרון זמני. 

המאמר נכתב בשיתוף עם איטום בקליק