ההשפעה של מערכות היחסים שלנו על שביעות הרצון שלנו מהחיים היא יותר גדולה מכל דבר אחר.  

יכולים להיות לנו המכונית הכי טובה, הקריירה הכי מצליחה, הבגדים הכי יפים והטיולים הכי מרהיבים. אבל הם לעולם לא יספקו את אותה חוויה של משמעות ואושר, כמו הקשרים שאנחנו קושרים והיחסים שיש לנו עם אחרים. בעולם של היום היחסים הזוגיים הם המשמעותיים ביותר והמשפיעים עלינו את ההשפעה הכי גדולה.

עד לפני מספר שנים לא רב, למערכות יחסים זוגיות היה מבנה ידוע וברור ובהתאם לכך גם מה שנדרש מהן. זוגות התחתנו כדי להקים משפחה, כדי להשיג תחושת שייכות וביטחון. אהבה הייתה בגדר בונוס. זה היה ברור מי יפרנס ומי יטפל בילדים, מי יעשה תיקונים ומי ישטוף כלים וכד'. 

בימינו דברים השתנו ושום דבר לא ברור מאליו בכלל. לזוגות יש את האפשרות לבחור איך דברים יראו ביחסים שלהם וגם מי יעשה מה. הכול פתוח למשא ומתן וצריך לדבר. כמה מאתנו באמת יודעים לדבר אחד עם השנייה? בימינו, התפתחות אישית, זמן לעצמי, הגשמה עצמית ואושר, הפכו למושגים שגורים. שאלות כמו אם להתחתן ואם להביא ילדים הפכו להיות לגיטימיות והציפיות ממערכת היחסים הזוגית מרקיעות לשחקים. אנחנו מצפים מבני הזוג שלנו להיות גם חברים וגם מאהבים מעולים, לספק לנו גם יציבות וגם ריגושים, שיהיו גם חזקים וגם רגישים, שיכילו, שיקשיבו, שידברו, שיפרנסו ושיהיו הורים פעילים. 

איך מסתדרים עם כל זה? 
לדבריה של אורית צוקר יועצת זוגיות, זה טבעי שעם כל כך הרבה דרישות וציפיות, יבואו גם אכזבות, תסכולים, יעלו קונפליקטים, מתחים, ריבים וחיכוכים. המצבים האלו לא בהכרח מעידים על כך שהיחסים מקולקלים, או שצריך לפרק ולחפש במקומות אחרים. 

פניה לייעוץ זוגי מאפשרת לבני זוג להכיר את מה שמנהל אותם מאחורי הקלעים וללמוד איך להיות באחדות למרות העובדה שהרצונות והצרכים שלהם לא תמיד זהים. בייעוץ טוב – מתבגרים, לומדים לדבר, לומדים לקחת אחריות בוגרת על עצמנו ועל השותפות שאנחנו מקיימים ולהרפות מהרעיון שהאחריות לאושר שלנו נמצאת בידיים של מישהו אחר. 

עוברים בדלת הקסמים
אורית אומרת כי שחרור מהפנטזיה שבני הזוג שלנו יפעלו תמיד בקו אחד עם הציפיות שלנו, זוהי דלת קסמים שמי שעובר בה יש סיכוי וימצא - אהבת אמת. היא מסבירה:

אהבת אמת = לאהוב את האמת. 

"כשאנחנו אוהבים את האמת, אנחנו מבטאים את הרצונות, הצרכים ואת הערכים שלנו באופן אותנטי, כמו שהם באמת, בלי פחד להיחשף או לגלות את מי שאנחנו. לא מתוך ציפייה שעכשיו על בן הזוג לספק לנו משהו או שהוא צריך להתאים את עצמו לאמת שלנו. אלא, מתוך רצון להכיר ולהיפגש עם עצמינו וזה עם זו בצורה מלאה - אדם עם אדם, נשמה עם נשמה. קשר ברמת הנשמה יכול להתקיים רק כשמתקיימת בנינו אמת. 

אני פוגשת זוגות רבים שמגיעים אלי כשאחד מהם מתעורר אחרי שנים של זוגיות ושואל את עצמו –מי אני בכלל? במשך שנים הוא התאים את עצמו לצרכים ולדרך של הצד השני מתוך מחשבה שכך יש לנהוג, מתוך פחד לגלות את מי שהוא באמת, מתוך חשש לעורר קונפליקטים ולחוות פרידה או נטישה כתוצאה מכך, עד שיום אחד אי אפשר יותר והוא מתפוצץ. יחסים טובים ובריאים לא יכולים להתקיים כשרצון אחד מתקיים על חשבון השני. זה לא מחזיק מעמד. ויתור על האמת לא מונע קונפליקטים, הוא רק הופך אותם לסמויים מן העין ויוצר ריחוק ועוינות. 

לאהוב באמת = לאהוב את האמת
אהבת האמת מלמדת אותנו שאנחנו לא חוברים עם אדם אחר כדי לספק את השאיפות האגואיסטיות שלנו. אלא, כדי להכיר באחר כישות שעומדת בפני עצמה וכדי ללמוד איך להתחבר ולהגיע איתו לאחדות ובמיוחד אם הוא שונה ממני ברצונותיו, דעותיו, או צרכיו. 

איך מגיעים לאחדות? לא על ידי ויתור על הרצון אלא על ידי חיבור הרצון. לא בגישה של או הרצון שלי או הרצון שלך, אלא מתוך כבוד הדדי וחיבור הרצונות לרצון אחד שמתחשב ברצונות של שנינו. לא בדרך של כפייה ולא בדרך של ריצוי אלא מתוך בחירה ורצון חופשי – לתת. "

אורית צוקר (צילום: נויה כהן)
אורית צוקר (צילום: נויה כהן)

אלו כלים מקצועיים משמשים בקליניקה שלי?
בעבודתי אני משלבת בין רעיונות מהייעוץ הזוגי בגישת הפילוסופיה השימושית, גישת אימגו וגישות מכוונות גוף ומודעות. כמו כן אני מושפעת ממשנתו של אמתי מגד בטיפול זוגי מבוסס מובחנות ומחכמת הקבלה. 

הכלים של הגישות השונות מאפשרים לי לתת מענה מעולה לצרכים של כל זוג שמגיע אלי לייעוץ. 

מוזמנים ליצור קשר כדי לאהוב באמת -
אורית זמינה עבורכם בטלפון: 052-2845474 
לאתר של אורית צוקר Ph.D T.C  >>