זו השנה התשיעית ברציפות שחודש הקניות המקוונות העולמי יפתח גם השנה עם ShoppingIL by Google  ברשת, שיתקיים ב-9-10.11. במהלכו, ישראלים רבים יוכלו לגלות מותגים מקומיים חדשים, לתמוך בעסקים ישראלים קטנים, ולהנות ממבצעים משתלמים על מוצרים כחול לבן. כל העסקים המשתתפים יופיעו באתרShoppingIL .

חנית מרינוב, סמנכ״לית שיווק, Google ישראל: ״אנחנו מעודדים עסקים קטנים מרחבי הארץ שמוכרים און ליין להירשם וליהנות מהחשיפה הייחודית שלShoppingIL , בשנה שעברה 80% מהעסקים שהשתתפו דיווחו על עלייה בתנועה באתר שלהם, ושניים מכל שלושה עסקים מכרו יותר מביום רגיל, כשכל עסק רביעי יותר מהכפיל את המכירות במהלך ימי המכירות״.

בין ההנחות השוות ניתן למצוא עסקים בתחומים של אופנה, עיצוב הבית, תכשיטים, מכשירי חשמל, יצירה, משחקים, הנעלה ועוד.

במהלך ימי שופינג IL "קוויק" יחלקו אייפון 14 מתנה בכל שעה (בשעות 07:00-00:00), למי שיזמין את הסל הגבוה ביותר, בכפוף לתקנון באתר. הפעילות מתווספת למבצע שיימשך לאורך כל נובמבר במסגרתו, מדי שבוע יוצעו באתר מגוון מחלקות במבצע ללא מע"מ ובשבוע של שופינג IL, יהיו אלה המוצרים מקטגוריות הסבונים, הלחמים, היוגורטים והמעדנים שיימכרו ללא מע"מ. לדברי אלי זוהר, מנהל השיווק והצמיחה של קוויק: "ישראלים רבים מצפים מעסקים במהלך שופינג IL בפרט, ובחודש נובמבר בכלל, למבצעים והוזלות מחירים. למרות שסופר הוא לא בהכרח עסק שמצופה ממנו להשתתף בחגיגות, מדי שנה אנו לוקחים חלק ומציעים מבצעים והטבות משמעותיות. גם השנה אנו מצפים לעלייה במכירות במהלך ימי שופינג IL ואנו נערכים לכך באמצעות הרחבת מספר המלקטים, השליחים וחלונות האספקה, כדי לספק ללקוחות הוותיקים והחדשים חוויה סופר טובה."

בשנה שעברה השתתפו כ-2,700 עסקים, כשאחד מכל עשרה נפתח בתקופת הקורונה. גם השנה חוברת Google למשרד הכלכלה והתעשייה המציג באתר ShoppingIL מתחם כחול לבן עם עסקים בעלי תו ״מיוצר בישראל״. שותפה חשובה נוספת של המיזם היא zap השוואת מחירים שתפעיל את זירת מבצעים עם עשרות אלפי מבצעים אטרקטיביים במיוחד למשך 48 שעות של הפעילות. במהלך כל השנה, Google מעניקה לבעלי עסקים, ללא עלות, כלים, תוכניות והכשרות באמצעות אקדמיית   ShoppingIL שפתוחה לקהל הרחב. 

אתר שופינג il (צילום: צילום מסך)
אתר שופינג il (צילום: צילום מסך)

עמית שגיא, סמנכ"ל דאטה דיגיטל ושיווק בישראכרט, מציע לנו את הטיפים שלו לקניות ברשת והתגוננות מפני הונאות:

• לקראת שופינג IL חפשו מבצעים של מוצרים שבכל מקרה תכננתם לקנות.

• הכינו לכם רשימת מוצרים וכן מיפוי של המבצעים וההנחות בחנויות האונליין המעניינות אתכם.

• המבצעים רבים ומבלבלים- השוו מחירים בין האתרים השונים. 

• כרטיסים ומועדונים- בדקו בכרטיסים השונים את המועדונים וההטבות של חברות כרטיסי האשראי תוך התייחסות לכפל מבצעים/ צבירת נקודות והמרות.

• ניהול ההוצאות בצורה דיגיטלית ונוחה- קיימות אפליקציות וכן שירותים כמעט ללא עלות שמסייעות בניהול פיננסי יעיל ואפקטיבי. 

• עקבו אונליין אחרי חיובי האשראי, בדגש על רכישות גדולות- קיימים שירותים שמאפשרים קבלת הודעת סמס על כל רכישה מעל סכום מסוים.

• שימו לב שרכישות אונליין מעל ל-75$ מחייבות במס- במידת הצורך ובהתאם לעלויות השילוח, כדאי לחלק את הרכישות.

• תשלום באמצעות הארנקים הדיגיטליים חוסך את הצורך להקליד סיסמא גם בעסקאות מעל 300 aekho - פשוט, נוח ומאפשר בקרה טובה.

• רכישות ילדים דרך הסמארטפון- הגדירו סיסמאות ואישור על כל רכישה, כך תוכלו להיות במעקב כדי לא להגיע למצב בו הילד רוכש ללא הגבלה.

• חשוב לוודא שהנייד והמייל מעודכנים בחברת כרטיסי האשראי. אם הפרטים אינם מעודכנים, ייתכן ולא יצליחו במקרים מסוימים להשלים את העסקה, עדכון הפרטים יאפשר מביצוע פעולות פשוטות באופן עצמי ומרחוק ויגן מפני מתחזים.

• קוד סודי חד פעמי -  לעיתים מקבלים במהלך ביצוע עסקאות ברשת, מקבלים קוד אימות חד פעמי שנועד לוודא מי מבצע את  העסקה. אין למסור לאף אחד את הקוד (גם אם הוא טוען שהוא נציג חברת האשראי, הבנק, בית העסק או שנאמר שזו הדרך היחידה להשלים את העסקה ו\או לקבל זיכוי כשלהו עבור עסקה שבוצעה).

• חובה לעקוב אחרי החיובים החודשיים בדף הפירוט החודשי, באתר או באפליקציית האונליין. בנוסף אפשר להצטרף לשירות של קבלת SMS בעסקאות מעל סכום מסוים ולקבל עדכון מידי על כל ביצוע או חיוב בכרטיס האשראי.

• בקניות אונליין באתרים חשוב לוודא מראש שלא מדובר באתר מתחזה (הפרטים שלכם חשובים לכם ואתם לא רוצים שיסתובבו ברשת. לכן וודאו כי האתר בו אתם מעוניינים לבצע רכישה, אכן אתר מאובטח)

• פישינג מנסה לקבל מכם את הפרטים האישיים שלכם? במידה וקיבלתם שיחת טלפוןSMS , או מייל מגורם כלשהוא ,לרבות גורם מוכר המודיע כי נחסמתם, או חשבונכם הושעה, ועל מנת לשחרר את הנעילה עליכם ללחוץ על קישור מצורף על מנת להזין פרטים אישיים או פרטי כרטיס, סיכוי רב כי אכן מדובר בניסיון פישינג.

• טלפון ככרטיס -  כאשר נגנב/אבד לכם הטלפון שיש בו ארנק דיגיטלי - הטלפון הראשון שעליכם לבצע הוא לחברת כרטיסי האשראי על מנת לבטלו.

• במידה וקיבלתם הודעה מחברת האשראי על ביצוע/ניסיון לביצוע עסקה או פעולה כלשהיא שאינכם מכירים, פנו בהקדם האפשרי לחברת האשראי.