לפני כחצי-שנה רכשתי מדרסי-פרימיום של חברת ניו-פיט, עקב בעיות דורבן שהתמודדתי איתן לעתים קרובות. אני כבר בעשור השישי לחיי, כאשר מתישהו בשנות השלושים שלי התחילו לי כאבי דורבן שפשוט שיתקו אותי. רופאים ואורטופדים לא עזרו, עד שעכשיו – אחרי עשרים שנה של כאבים – הכאבים נעלמו כמו קסם. אז החלטתי לכתוב ולהמליץ, כי יש אנשים שחושבים שאין ברירה אלא להשלים עם כאבי דורבן – זאת טעות!

הדורבן שלי
כמו שאמרתי, מתישהו בשנות השלושים לחיי התחילו לי כאבי דורבן. מילא זה שהם התחילו – הם החמירו. בשלב מסוים מרוב כאבים הפסקתי לצאת להליכות, וגם כשיצאתי להליכות הלכתי בזהירות, יותר נכון לומר דידיתי כי פחדתי שהכאב יחמיר. חשבתי שזה מצב זמני, אבל בדיעבד גיליתי שדורבן לא באמת עובר מעצמו. לא רק זה – לאחר שהלכתי לרופאים, אורטופדים, ובהמלצת אורטופד גם ניסיתי מדרסים – שום דבר לא עזר באמת. עדיין הייתי מדדה בהליכות, ועדיין הייתי מתמודד עם כאבים. מתישהו הצטרפו לזה גם כאבי ברכיים, ובגדול בעשר השנים האחרונות הייתי סוג של מושבת מרצון, פשוט כי לא מצאתי פתרון.

קבלת המדרסים
לפני שנה וחצי הבן של אחד החברים שלי התחיל לעבוד בחברת ניו-פיט, ומאחר שגם החבר הזה מתמודד עם בעיות ברגליים (פלטפוס וכאבי ברכיים), והוא היה מודע למצבי, הוא ניסה לשכנע אותי ללכת לביקור בסניף. לומר את האמת – לא רציתי.

האמת ששחררתי את זה – למדתי לחיות עם המצב כמו שהוא. זה לא תמיד היה נעים, אבל ככה החיים, ובטח שלא רציתי לצאת לעוד סיבוב של טיפולים שיוציאו לי את הנשמה. אבל הוא התעקש, וחוות הדעת שלו על ניו-פיט הייתה כל כך חיובית עד שבסוף ביום אחד של כאבים נשברתי – מה יש לי להפסיד? והלכתי לקליניקה של ניו-פיט.

עוד לפני שהמדרסן (ככה הם קוראים לטכנאי המדרסים) סרק את כפות הרגליים שלי באמצעים דיגיטליים הוא כבר ידע להגיד לי ממה אני סובל, והופתעתי מרמת הדיוק של התחזיות שלו: הוא הצביע בדיוק על כל המקומות שכואבים לי, ומה שהכי הפתיע אותי – הוא ידע שרגל שמאל כואבת לי יותר משכואבת לי רגל ימין. 

השימוש במדרסים
האמת היא שכבר מהרגע הראשון שדרכתי על המדרסים הרגשתי שהם מתאימים לי, אבל עדיין הייתי סקפטי. עם זאת, אני ילד טוב, וכשאומרים לי לעשות משהו אני עושה, אז התחלתי ללכת על המדרסים. התוצאה? זה ממש הרגיש כמו המעבר מרכב רגיל לארבע על ארבע – פתאום לא מרגישים את המהמורות בדרך, פתאום הביצועים יותר טובים, ופתאום אני כל כך בטוח בעצמי שאני כבר מרשה לעצמי – לראשונה מזה עשורים – לדרוך על כפות הרגליים בביטחון וללכת נורמלי. זאת הסיבה שהחלטתי לכתוב (לראשונה בחיי) חוות דעת למוצר: הרגשתי שכמוני בוודאי יש הרבה אחרים שחושבים שבעיות אורטופדיות זה גזר דין נעול – זה לא. הייתי ממליץ על ניו-פיט כי אני יודע מניסיון שהמדרסים שלהם משפיעים ומשפרים את איכות החיים. אני רק מצטער שלא הכרתי אותם קודם.

כמה פרטים להשלמת הביקורת
לניו-פיט יש די הרבה סניפים (אני הלכתי לסניף תל-אביב, יש עוד הרבה), ככה שאין כתובת אחת שאפשר לתת. אבל אפשר להתקשר אליהם ב-*9963 או באתר www.newfeet.co.il.  הסיבה העיקרית שחוות הדעת שלי על ניו פיט היא כל כך חיובית היא בגלל הביקורות החצי שנתיות במהלכן עוקבים אחרי השיפור במצב הבעיות האורטופדיות ומתקנים את המדרסים. זה ממש הופך את זה לטיפול ארוך טווח ואפקטיבי. אני אמנם לא רופא (רחוק מזה), אבל בכאבים אני מבין. דבר אחרון – אני יודע שיש הרבה אנשים שלא מודעים לבעיות שיכולות להיגרם משימוש לקוי בנעליים, כמו זה שאני עשיתי. יש לי חדשות בשבילכם: עדיף ללכת בנעליים שמתאימות למדרסים. האמת שאפשר להתאים מדרסים כמעט לכל סוג נעליים, אבל אם מאיזושהי סיבה אי אפשר להתאים מדרסים לנעליים שלכם – כדאי פשוט לא ללכת איתן. מגיע איזשהו גיל שבו צריך להחליט שהבריאות קודמת לאופנה.  

*התוכן בערוץ זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.