הכתבה נכתבה בשיתוף ביובית אלפא

כאשר מדובר בסתימות ביוב קלות יחסית, ניתן לנסות לפתור את הבעיה לבד וזאת באמצעים פשוטים, כגון שימוש בתכשירים שונים לפתיחת סתימות ביוב או פירוק סיפונים וניקויים. אלא שכאשר מדובר בסתימות מורכבות יותר, הדבר אינו פשוט ומחייב התערבות של איש מקצוע בתחום. המומחים של ביובית אלפא מציגים מספר נקודות שחשוב להכיר במקרה של סתימות ביוב מורכבות, יעזרו לכם להבין את חשיבות הפנייה אל חברה מקצועית בתחום, כזאת שגם מספקת שירותי ביובית.

מתי נדרשת ביובית לפתיחת סתימות ביוב ומתי ניתן להסתפק באינסטלטור?
קיימים הבדלים בין פתיחת סתימה בכיור או באמבטיה לבין פתיחת סתימה בביוב של דירה, בית פרטי, עסק או בניין. למעשה, ככל שמדובר בסתימות ביוב פשוטות יחסית, ניתן להזמין אינסטלטור, מאחר והוא בעל ההסמכה, הכלים והידע על מנת לטפל בבעיות אלו.

סתימות ביוב קשות לעומת זאת, ממוקמות רחוק יותר לאורך צנרת הביוב, הן אינן נגישות ובדרך כלל מעורבים בהן גם גורמים שקשים מאוד לטיפול באמצעים הרגילים שמצויים בידי אינסטלטורים. ביוב סתום בצורה קשה מערב צינורות בקוטר רב יותר וגורמים חוסמים כגון חיתולים, מגבונים, פסולת בניין, שומנים ואפילו שורשים שחודרים לתוך צינורות הביוב וחוסמים אותם.

אז אם מדובר בביוב של דירה, מתחם מגורים, עסק או כל מבנה אחר ולא בצנרת הפרטית שקרובה לפתחי הביוב במבנה, הרי שיש לפנות אל חברה שמספקת שירותי ביובית. 

איך פותחים סתימה בביוב באמצעות ביובית? צוות הביובית מחבר את הצינור של הביובית לצנרת הביוב דרך פתח שממוקם בחצר (למשל, שוחת הביוב) ובאמצעות הצינור מזרים לתוך הצנרת מים בלחץ גבוה שפותחים את הסתימה ודוחפים אותה לכיוון הצנרת המרכזית.

במידה ומדובר בחסימה קשה מאוד, ניתן להפעיל את המשאבה בצורת פולסים של שאיבה ולדחוף את מים לסירוגין  או לחלופין, להשתמש בדיזות מיוחדות שמגבירות לחץ, קוצצות או ממיסות ואפילו ברובוטי צינור זעירים.

רצוי שלא לפנות אל אינסטלטור רגיל עבור פתיחת סתימה בביוב שנובעת מבעיה מורכבת, שכן הוא לא יוכל להתמודד עם מלאכה זו, אינו בעל הכלים והידע הנדרשים ליישום שיטות לפתיחת סתימה ביוב בחצר של הבניין, בעסק, בחניון, במקלט, במרתף וכו'. אם בכל זאת תפנו אליו, סביר להניח שהוא יזמין בסופו של דבר בעצמו ביובית עבורכם, מה שיגרום לכם להוצאות רבות יותר שלא לצורך.

למי כדאי לקרוא כשאתם מזהים סתימה בביוב?
ובכן, הדבר הראשון שבעלי דירות, וועדי בתים ובעלי עסקים מנסים לעשות במקרה של סתימות ביוב הוא לנסות לפתור את הבעיה באופן עצמי. האם מומלץ לנסות לפתוח את הסתימה בביוב לבד? התשובה היא שלא ושעדיף לפנות אל איש מקצוע, זאת בשל מספר סיבות:

  • חוסר יעילות – השימוש בפומפה, בחוטי ברזל, בחומרים כימיים ובשיטות ביתיות פשוט אינו יעיל כאשר מדובר בסתימות מורכבות, וגם פירוק הסיפונים אינו עוזר.
  • נזק – יד שאינה מקצועית יכולה  לגרום להרבה יותר נזק מאשר תועלת בניסיון לפתוח את הסתימה, כגון חירור צינורות הביוב, מה שיגרום לדליפה קבועה ולעלויות גבוהות יותר לתיקון הפגיעה. 
  • חוסר ידע וציוד – סתימות ביוב מורכבות ממוקמות בדרך כלל במקומות מרוחקים יותר במעלה או מורד הצנרת, כך שללא הציוד, הידע והניסיון והמתאימים לא תוכלו לדעת היכן הסתימה ממוקמת וגם אם כן – כיצד תגיעו אליה? רק חברה מקצועית היא בעלת האמצעים לכך– ביוביות במגוון גדלים עם משאבות רבות עוצמה, צינורות באורכים שונים, דיזות מתאימות וציוד טכנולוגי כגון רובוטים ומצלמות צינור. 
  • התעסקות מיותרת – טיפול בסתימות או שאיבת ביוב עם חברה מקצועית מבטיחים לכם שקט נפשי ותמורה מלאה לכספים שלכם ללא גרימת נזק. כמובן שעליכם  להעדיף פנייה אל חברה שתספק לכם אחריות על העבודה ולפרק הזמן הארוך ביותר מבין ההצעות שתקבלו.

בנוסף עליכם לקחת בחשבון שבחלק מהמקרים, לפני פתיחת הסתימה, יש לבצע גם שאיבה של הביוב ולכן רצוי כי תיפנו אל חברה מקצועית שמבצעת את כל הפעולות בעצמה – שאיבות ביוב ופתיחת סתימות, כולל פינוי של כל הנוזלים למקומות מורשים על פי חוק.

איך להתכונן לפתיחת סתימה בביוב באמצעות ביובית?
אז הבנתם כי פנייה אל חברה שמספקת שירותי ביובית היא הפתרון הטוב ביותר עבור פתיחת סתימות ביוב מורכבות. עכשיו חשוב שתבינו איך להתכונן לפני הגעת אנשי המקצוע? הנה מספר דגשים חשובים בנושא:

  • כיצד להתמודד עם המצב עד הגעת צוות הביובית? –  סתימות ביוב מורכבות מערבות חסימה מלאה או חלקית של צינור הביוב למעבר מים, מה שפעמים רבות מתבטא בהצפה. לכן חשוב מאוד לזכור לנתק את המבנה מהחשמל, על מנת שלא לסכן את העוברים והשבים מפני התחשמלות. 
  • מה כדאי לסגור מול קבלן הביוב כבר בטלפון על מנת לוודא שהעבודה תתבצע בהתאם לציפיות שלכם? –  חשוב מאוד לוודא שנותן השירות המדובר הוא אכן קבלן ביוב, מה שאומר שהוא ידע לבצע כל משימה שעומדת על הפרק, לא רק פתיחה של סתימת ביוב ושאיבת הצפות אלא גם תיקונים נדרשים נוספים. בנוסף יש לוודא כי מקבלים אחריות על העבודה שמבוצעת, ארוכה ככל שניתן.
  • כמה אמורה לעלות העבודה? – מומלץ לסגור את מחיר העבודה מראש ולוודא שמדובר במחיר הוגן. המחיר אמור להיקבע על פי סוג הביובית שמבצעת את המשימה והצורך בביצוע משימות נוספות. חברות גדולות ורציניות בתחום מפרסמות באתרים שלהן מחירונים רשמיים, כך שרצוי שתסתכלו ותתמקחו בהתאם. 

שימו לב גם לדבר הבא – אם מדובר בסתימות ביוב חוזרות חשוב ליידע את הצוות, שכן ייתכן והבעיה היא לא רק ממוקד הסתימה הספציפי, אלא גם מקורות נוספים לאורך הצינור, מה שמחייב את שטיפת כל הקו למניעת חזרת הבעיה בעתיד. בנוסף יש להיות מודעים לכך שישנן חברות שמאפשרות שליחת ביובית גם בסופי שבוע, חגים ושעות מאוחרות, כמובן בתוספת תשלום.

צריכים עזרה? ניתן ליצור קשר עם ביובית אלפא באתר: https://biuvita.co.il או בטלפון: 055-9703793. בהצלחה.

הכתבה נכתבה בשיתוף ביובית אלפא