הכתבה נכתבה בשיתוף מזרני Olson & Wellness

הזמנו לראיון את נועם נבון, סמנכ"ל מחקר ופיתוח של מותג המזרנים "אולסון אנד וולנס" – (Olson & Wellness Mattress). שוחחנו עם נועם על ההבטחה הגדולה של החברה - נסו את המזרן של Olson & Wellness ל100 לילות, ואם אין הקלה בכאב -החזירו את המזרן לחברה בזיכוי מלא.

הוא טוען:  "במקרים רבים המפתח לפתרון כאבי הגב הוא איכות המזרן עליו אתם ישנים מידי לילה. התאמת המזרן הנכון, עשוייה להיות צעד-משנה-חיים לסובלים מכאבי גב כרוניים,  ובכלל. 

אנשים רבים שסובלים מכאבים כרוניים מחפשים הקלה באמצעות משככי כאבים או פיזיותרפיה שלא תמיד עוזרים, ומתעלמים מאחד הגורמים המשמעותיים ביותר לפתרון הבעיה - איכות המזרן עליו הם ישנים כל לילה, ואיכות התמיכה שהוא מספק לגופם."

מתי יודעים שהגיע הזמן להחליף מזרן?
"אם אדם מתעורר מדי בוקר וסובל מכאבים בצוואר או בגב התחתון, יש סיכוי סביר שהמזרן איבד את היכולת שלו לספק תמיכה איכותית לגוף. אם הוא ימשיך לישון על אותו מזרן - הכאב שלו יחמיר. חשוב להבין, רוב המזרנים מאבדים את היכולת שלהם לספק תמיכה טובה אחרי 8 שנים. (פרט למזרנים איכותיים במיוחד)

לאנשים שקמים בבוקר ומרגישים כאב בשרירים ונקודות לחץ, כמו אזור הגב התחתון, הגב העליון,  האגן והכתפיים - מזרן איכותי ברמת קשיחות בינונית עם ספוג זיכרון יכול לעזור. ממחקר שבוצע ב2015, נראה כי מזרנים ברמת קשיחות בינונית ועם ספוג זיכרון, עוזרים למבוגרים שסובלים מכאב כרוני להקל על הכאב, ולהירדם מהר יותר."

זה נשמע הגיוני, אבל האם המזרן אכן משפיע כל כך על איכות השינה?
"אנחנו מבלים שליש מחיינו על המזרן. חשוב שבזמן השינה תהיה תמיכה איכותית לגוף. בזמן השינה הגוף מחדש עצמו ואנו צריכים לאפשר לו לעשות זאת בצורה הטובה ביותר.

אם המזרן באיכות ירודה, או בטכנולוגיה ישנה, אם הוא לא מעניק תמיכה מלאה לגוף ולעמוד השדרה, אנחנו נסבול משרירים תפוסים, כאבי גב ושינה מקוטעת. וזה נכון במיוחד לאנשים שכבר היום סובלים מפציעות או כאבים באזור הגב. להם, בחירת מזרן שיתן את התמיכה האידיאלית הוא קריטי.

מזרן טוב שמספק חווית שינה איכותית ונעימה, מקל על כאבים כרוניים ממגוון סוגים, מכיוון שבזמן השינה הגוף מחדש את עצמו. מזרן איכותי עם שכבת נוחות ותמיכה מסוג Wellness-X מאפשר לגוף לעשות זאת בצורה הטובה ביותר."

ספורטאים מובילים כמו אנדי רם, חנה מיננקו, גל פרידמן, מורן רוט, יוני קליין  ועוד, מספרים שמאז שקיבלו את המזרן הם ישנים הרבה יותר טוב, מתעוררים ערניים יותר ושהגוף שלהם מתאושש מהר יותר מהאימונים האינטנסיביים, חלקם עם פריצות דיסק ובעיות גב אחרות והם מדווחים על הקלה משמעותית בכאבים מאז שהם השתדרגו למזרן שלנו. הביקורות שלהם גורמת לי תחושת סיפוק עצומה, שבאמת יצרנו מזרן שמשפר את איכות החיים בצורה משמעותית."

מהו התהליך שעברתם כדי לפתח את קולקציית המזרנים החדשה?
"תהליך המחקר והפיתוח לקח ארבע שנים, במהלכו פיתחנו את חומר ה-Wellness-X. חקרנו מגוון רחב של מזרנים, בחנו חומרי גלם שונים, שיטות ייצור וטכנולוגית - עד שהגענו למזרן המושלם.", נועם מספר בהתרגשות.

"הייחוד של המזרנים שלנו הוא בחומר ה- Wellness-X. מדובר בספוג זיכרון באיכות הגבוהה ביותר שזמינה היום, שמפזר באופן אוטומטי את משקל הגוף באופן שווה על פני המזרן, ובכך מקל על נקודות לחץ בזמן השינה. השילוב של החומרים עם הטכונולוגיה הייחודית מעניק חווית שינה על ענן, ומתאימה לכל מנחי השינה."

טכנולוגיית Wellness-X מפזרת את משקל הגוף באופן שווה על גבי המזרן. (צילום: מזרני Olson & Wellness)
טכנולוגיית Wellness-X מפזרת את משקל הגוף באופן שווה על גבי המזרן. (צילום: מזרני Olson & Wellness)

האם יש יתרונות נוספים לחומר ה-Wellness-X?
"בהחלט. ה- Wellness-X הוא חומר צפוף מאוד, ומגן פני קרדית האבק, עובש ואלרגנים נוספים. 
בגלל ששכבת ה- Wellness-X חוזרת לצורתה המקורית שוב ושוב, זה מעניק למזרנים אורך חיים ארוך במיוחד - של 10 שנים ואף יותר. לכן כל המזרנים שלנו זוכים ל10 שנות אחריות."

מה לגבי שאר החומרים שמרכיבים את המזרן שלכם?
"אנחנו חושבים שמזרן איכותי שמחזיק לאורך זמן - הוא טוב כאיכות החומרים שלו. לכן אנחנו משתמשים ב100% כותנה אורגנית, בקפיצי כיס מבודדים בבסיס המזרן, ובספוגים באיכות וצפיפות גבוהה, השומרים על צורתם ותמיכתם לאורך זמן."

זה נכון שאנשים שסובלים מכאבי גב צריכים מזרן קשה?
"פעם, חשבו שככל שהמזרן קשה יותר, כך הוא יותר בריא לגב. היום אנחנו יודעים שקשיחות זו העדפה אישית של הלקוח. כך שכל לקוח יכול לבחור את המזרן שמרגיש לו הכי נוח (פרט למקרים רפואיים ספציפיים מאוד)."

הוא מוסיף: "הסיבה העיקרית לכך שהמיתוס הזה מופרך היא שהגוף שלנו מעוגל - ולא ישר. ולכן, משטח ישר מדי פשוט לא מתאים לצורה של הגוף שלנו. זה לא נעים ואפילו כואב לשכב על מזרן קשה מדי. מזרן קשה מדי גורם להתהפכויות במהלך הלילה, ובכך קוטע את השינה הרצופה, וגורם לאנשים לקום עייפים ועצבניים."

מהו המזרן המתאים למי שסובל מכאב גב?
"אין מזרן אחד שמתאים לכל מי שסובל מכאבי גב, ובמקרים רבים זה עניין של העדפה אישית. חשוב לבחור מזרן שמצד אחד מעניק תמיכה איכותית לגב, ומצד שני נותן תחושת רכות ונוחות.

הדרך היחידה לבדוק את התאמת המזרן לגופכם היא לישון עליו בביתכם תקופה של מספר שבועות, בתקופה זו תוכלו להרגיש את המזרן ולהיות בטוחים שהמזרן מספק לכם תמיכה מצויינת, שנוח לכם להיכנס לשינה וכמובן שאתם מתעוררים בבוקר אנרגטיים ונינוחים."

המזרן שלכם מתאים רק לסובלים מכאב כרוני, או גם לאנשים אחרים?
"המזרנים שלנו הם אופציה מצויינת לסובלים מכאב כרוני, אבל לא רק. לקוחות רבים מזמינים מאיתנו מזרן כי הם רוצים לשדרג את איכות השינה שלהם לרמה הגבוהה ביותר. כיום רבים כבר מבינים את הקשר בין שינה איכותית לאיכות החיים. 

מכיוון שקהל היעד שלנו מגוון, בנינו את הקולקציה שלנו כך שתספק פתרונות למגוון צרכים.
ניתן לבחור בין מזרן קפיצים מבודדים שמספק תחושת ריבאונד עדינה, למזרן ללא קפיצים כלל שמספק תחושה יציבה יותר. אפשר להתאים את המזרן לפי רמת הקשיחות, גובה שכבת ה- Wellness-X ועוד. כמו כן, אפשר לייצר מזרן בכל מידה בהתאם לדרישת הלקוח."

כל זה במזרן? נשמע לי יקר
"אני רואה למה זה נשמע ככה. בפועל אפשר לקנות אצלנו מזרן איכותי שיעלה פחות ממזרן באולם תצוגה. אנחנו מאפשרים ללקוחות שלנו לקנות ישירות אונליין, מהיצרן, וככה הם חוסכים את פערי התיווך.

מחירי המזרנים שלנו מפורסמים באתר החברה ומתומחרים בצורה הוגנת ביחס לאיכותם הגבוהה. עם אופציה לחלוקה לתשלומים, ככה שכל אחד יוכל למצוא מזרן שמתאים בול לצרכים ולתקציב שלו.

והחלק הכי טוב: באמצעות תוכנית 100 לילות הנסיון, לקוחותינו יכולים להיות בטוחים שהעסקה מצויינת ומשתלמת עבורם.  ואם יבחרו בכל זאת להחזיר את המזרן בתקופה ארוכה זו ,כספם יוחזר במלואו."

מה משפיע על התמחור של מזרנים?
"קודם כל, חשוב לא להתפתות לקנות מזרן זול מדי. מזרן זול מידי מעורר חשש שהחומרים בו לא איכותיים, והוא לא מספק תמיכה מספיק טובה לגב. מהצד שני, גם מזרנים יקרים במיוחד לא בהכרח מצביעים על איכות גבוהה יותר, ונובעים הרבה פעמים ממיתוג. 

חשוב לציין שחומרים איכותיים כמו ספוג זיכרון איכותי, חומרים אורגניים והיפואלרגנים, תפירה בעבודת יד וכו' - עולים יותר. כמו כן, מזרן בגודל קינג-סייז, או מזרן גדול במיוחד - יעלה יותר ממזרן ממוצע. במידה ורוצים לחסוך בעלויות, אפשר למצוא מזרן זול יותר בקנייה אונליין, ישירות מהיצרן (ובכך לחסוך את פערי התיווך של אולמות התצוגה."

אילו גורמים נוספים משפיעים על בחירת מזרן?
"ברוב המזרנים (אך לא כולם) - כדאי לבחור את מידת הקשיחות בהתאמה לתנוחת השינה. לשינה במנח עוברי, כדאי לחפש קשיחות בינונית, לשינה במנח צד - קשיחות בינונית אך רכה יותר, ולמנח גב, מומלץ לישון על מזרן קשה יותר.

כמו כן, לאנשים ששוקלים פחות מהממוצע, מומלץ להשתמש במזרן מעט רך יותר, כדי לקבל את אותה רמת תמיכה של האדם הממוצע. מהצד השני, לאנשים כבדים יותר, מומלץ לישון על מזרן קשה יותר שימנע שקיעה.

למי שלא של בטוח לגבי דרגת הקושי הנכונה עבורו, או שמחליף מספר מנחים שונים בזמן השינה, שכבת ה- Wellness-X שנמצאת בכל אחד מהמזרנים שלנו יוצרת תבנית של הגוף וכך מספקת תמיכה אידיאלית  מתאימה את עצמה לכל מנח שינה באופן אוטומטי." 

איך הלקוחות יכולים לנסות את המזרן שלכם?
"זה קל. מזמינים מהאתר שלנו, ומקבלים את המזרן עד הבית ברוב המקרים עד 3 ימי עסקים. יש ללקוחות 100 לילות לנסות את המזרן, ובמידה ורוצים להחזיר - מקבלים 100% זיכוי. גם המשלוחים וההחזרות עלינו. (במידה והמידה או הדגם אזל מהמחסן, ייקח עד 21 ימי עסקים לייצר את המזרן.)"

נשמע מעולה, איפה אפשר להזמין את המזרן?

באתר שלנו: www.OlsonAndWellness.co.il 
ואפשר גם לשוחח עם יועצי השינה שלנו, שיעזרו לכם לבחור את המזרן המושלם עבורכם: 03-50-55-150

הכתבה נכתבה בשיתוף מזרני Olson & Wellness