חג הפסח המתקרב מגיע בתקופה מורכבת. עליית הריבית נמשכת, יוקר המחייה רק גדל ונראה שיש לפנינו אתגר פיננסי מורכב. כדי שנוכל לצלוח אותו, אלו כמה טיפים ועקרונות של מומחי אפליקצית דירוג האשראי ״קפטן קרדיט״ שניתן ליישם:

אל תפסחו – העצה הזו היא כלל אצבע עבור ההתנהלות הפיננסית. הוצאות פסח הן לא אירוע בלתי מתוכנן אלא חג שחוזר אליו מדי שנה ומביא עמו הוצאות. מסיבה זו חשוב להערך אליו מראש, כחלק מתקציב כולל, ולא לחכות למכות הכלכליות ש"נוחתות" לכאורה. איך עושים את זה? מחשבים את ההוצאות של פסח, מחלקים אותן ב-12 חודשי התקציב, כך כשהחג מגיע, אין צורך לפרוץ גבולות. 

הזמינו און ליין – את "החוק" של להצמד לרשימת הקניות רובנו כבר מכירים, אבל הטכנולוגיה שדרגה גם אותה: הזמנה און ליין תחסוך מכם את הפיתויים שבסניף עצמו ותסייע לכם לחסוך. מומלץ להשתמש גם באתרים השונים להשוואת מחירים (פרייסז ומיי סופרמרקט) לשם השוואה. 

מנעו בזבוז – חלק ניכר מהמזון שאנו רוכשים או צורכים נזרק בסופו של דבר. בשנת ה-2021 שווי "המזון האבוד" (מזון שהיה מיועד למאכל ולא נצרך לבסוף) עמד על 21.3 מיליארד שקל. לכן, רגע לפני הרכישה, חשבו האם באמת תשתמשו במזון מסוים. אם יש ספק – אין ספק ובהחלט אפשר לוותר עליו. 

השאירו חותם –  מתנות שמגיעות עם מחשבה, הקשר אישי או ייחודיות מוערכות יותר ממתנות יקרות. מסיבה זו ייתכן שבמקרים רבים דווקא התאמה אישית למי משקבל את המתנה תעשה את העבודה ותאפשר לצמצם הוצאות.  

נצלו הטבות – חופשות ובילויים בחופש הם הוצאה משמעותית אך יש דרך לרסן אותן. רשויות מקומיות מציעות אטרקציות במחירים מוזלים או לעיתים ללא עלות, ואילו בנקים וגופים שונים מציעים לעיתים הטבות משמעותיות או כניסה חופשית למוקדים שונים. כמי שחווה את זה עם ילדיי, לא פעם הם נהנו יותר מטיול אוהלים על גדות נחלי הארץ מאפשר חופשה בחו"ל. 

החג הבא כבר כאן – גם אם לא תקצבתם מראש את עלויות החופשה או שנכנסתם לבור תקציבי, אל תאמרו נואש. אם החלטתם לקחת הלוואה לכיסוי ההוצאות, מומלץ לקחת את הסכום שלוויתם, לחלק אותה לחודשים שעוד נותרו בתקציב וכך לכלול מראש את ההחזר שלה בתקציב.