פגישה נוספת התקיימה אתמול (חמישי) בין יוון והנושים שלה שהייתה אמורה להיות מכרעת וסופית. בדומה לפגישות אחרות במהלך השבוע, שהיו גם אמורות להיות "מכריעות וסופיות" גם זו הסתיימה ללא החלטה וההכרעה הבהחלט "מכרעת וסופית", כפי שפורום שרי האוצר של גוש האירו מכנה אותה, עומדת להתקיים ביום שבת.

ליוון יש אולטימטום עד ליום שלישי הקרוב בחצות לשלם את ה-1.6 מיליארד אירו שהיא חייבת להעביר לקרן המטבע, ובשלושה ימים הכל יכול לקרות. פורום שרי האוצר של גוש האירו יכול להתכנס לפגישות נוספות "מכריעות וסופיות".
 
מדובר למעשה במפגן כוח בין גרמניה ויוון שיותר מכלכלי - הוא פוליטי, שכן ביוון יש לחץ פוליטי חזק שלא להיענות לדרישות הנושים ובגרמניה יש לחץ חזק מנגד שלא לוותר ליוון.
 
המחלוקת האחרונה היא לגבי הדרישה לקצץ בפנסיות ולהגדיל את מס הערך המוסף. היוונים לא מוכנים לכך, שכן ספק אם הממשלה תחזיק מעמד אם היא תסכים לכך - מכיוון שחלק מחברי המפלגה השלטת "סיריזה" הודיעו כי יפרשו במצב כזה.
 

בעיית הפנסיה במרכז המחלוקת כי היא אחד מסעיפי ההוצאה הגדולים של המדינה. 13.5% מהתקציב לעומת ממוצע של 7.8% במדינות ה-OECD. הסיבה לכך היא שההפרשות החודשיות לפנסיה מצד העובדים והמעבידים מאוד נמוכות - כך שהיתרה ממומנת על ידי הקופה הציבורית.
 
הפנסיות היא סוגיה פוליטית ביוון, מכיוון שהפנסיות נמוכות יחסית, בממוצע של כ-713 אירו לחודש בתוספת של 169 אירו השלמת הכנסה לאלו עם הפנסיות נמוכות במיוחד, בשקלים זה יוצא משהוא כמו 3,000 שקל ועוד תוספת הבטחת הכנסה של 710 שקל.
 
ביוון עם כוח עבודה של 3.5 מיליון בלבד, כ-1.2 מיליון מקבלים פנסיות. זאת ועוד, כמחצית מבתי האב ביוון נעזרים בפנסיות של אחד מבני המשפח המבוגרים שמקבלים פנסיה. המבוגרים הם לא מבוגרים כל כך - שכן בגיל 62 אפשר לקבל פנסיה מלאה ביוון.