דירוג הספורטאיות המרוויחות ביותר בעולם לשנת 2015 של מגזין פורבס מעלה לסדר היום גם השנה סוגיה מסקרנת במיוחד, אשר עומדת בבסיס הקשר שבין הספורטאים המובילים בעולם לבין הרווחים העצומים מהם הם נהנים. 


שעה שכוכבי וכוכבות עולם הספורט מרוויחים סכומי עתק מדי שנה, שבה ועולה השאלה - האם הספורטאים המרוויחים ביותר הם גם אלו המצליחים ביותר, או שמא המיתוג האישי גובר בחשיבותו אפילו על ההישגים? ובכן, על פי הדירוג המדובר אשר פרסם המגזין האמריקאי, נראה כי התשובה לשאלה הזו ברורה בהחלט.

הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס המשיכה לבסס את מעמדה השנה כאחת הטניסאיות הגדולות בכל הזמנים, לאחר שהפסידה משחק אחד בלבד במהלך השה וזכתה ב-4 תארי גראנד סלאם רצופים. בגיל 33 (אשר נחשב לגיל מבוגר עבור שחקניות הטניס בעולם), וויליאמס הציגה שליטה מוחלטת בתחום טניס הנשים בעולם, שמרה על המקום הראשון בדירוג הטניסאיות העולמי, ואף קבעה היסטוריה כשמספר נקודות הדירוג ברשותה היה גבוה פי 2 מסגניתה, הטניסאית הרוסייה מריה שראפובה.

כל אלו אולי מספיקים כדי להקנות לוויליאמס את המקום הראשון בדירוג הטניסאיות העולמי, אך בכל הקשור לרווחים, היא מסתכלת על שראפובה מלמטה. הטניסאית הרוסיה ממשיכה גם השנה לשלוט בדירוג הספורטאיות המרוויחות ביותר בעולם, כשבמהלך השנה החולפת הכניסה לא פחות מ-29.7 מיליון דולר. 6.7 מיליון דולר הגיעו מזכייה בטורנירים ותחרויות, בעוד 23 מיליון הדולר הנותרים הגיעו מהסכמי חסות ופרסום מהם נהנתה השחקנית אשר הפכה לאחד המותגים החזקים בתחום הספורט בעולם.

"גוף גברי". סרינה וויליאמס. צילום: רויטרס

הסיבה להפיכתה של שראפובה למותג נערץ כל כך, טוענים רבים, נעוצה בשילוב שבין יכולותיה על המגרש - לבין יופיה. בעוד וויליאמס נחשבת לבעלת גוף "גברי" עם כתפיים רחבות ושרירים מנופחים (יש גם כאלו אשר תולים את האשמה בהיותה כהת עור), שראפובה קרובה בהרבה ל"אידיאל היופי" המערבי: עם שיער בלונדיני גולש, עיניים כחולות וגרסה דקה, הטניסאית הרוסיה הפכה לדמות אהובה ולמותג חזק במיוחד. היא מתחזקת היטב את דמותה באמצעות הרשתות החברתיות, ונחשבת לספורטאית עם מספר העוקבים הגדול ביותר בפייסבוק, עם למעלה מ-35 מיליון עוקבים. עיקר הכנסותיה מפרסום הגיעו מהובלת קמפיינים לחברות נייק, פורשה וחברת המים "אביאן". בנוסף, השיקה שראפובה מותג ממתקים משלה אשר נמכר כיום בלמעלה מ-30 מדינות.

כל אלו, כאמור, העינקו לשראפובה רווחי עתק - ואת המקום הראשון בדירוג המדובר. וויליאמס נמצאת במקום השני בלבד, למרות שהכנסותיה מזכיות בטורנירים גבוהות בהרבה, ועמדו במהלך השנה על 11.6 מיליון דולר. אך הכנסותיה של הטניסאית האמריקאית מפרסום הסתכמו ב-13 מיליון דולר בלבד, ובסך הכל הסתכמו הכנסותיה השנה ב-24.6 מיליון דולר. במקום השלישי בדירוג נמצאת הטניסאית הדנית קרולינה ווזיניאקי, אשר הכניסה 14.6 מיליון דולר (3.6 מזכיו והיתר מפרסומות).

הטניס, כך נראה, הוא תחום הספורט הרווחי ביותר עבור הספורטאיות ברחבי העולם - כשלא פחות מ-7 טניסאיות מדורגות ב-10 המקומות הראשונים של הדירוג המדובר. הספורטאית המרוויחה ביותר שאינה טניסאית הייתה השנה דניקה פטריק, אשר הפכה לנהגת המרוצים המפורסמת ביותר בעולם ומדורגת במקום הרביעי. במהלך השנה משכורתה של פטריק עמדה על 7.9 מיליון דולר, ו-6 מיליון נוספים הגיעה מפרסומות, ובעיקר מחברת GoDaddy אותה היא מפרסמת.

במקום ה-8 נמצאת רונדה ראוסי, לוחמת ההיאבקות UFC אשר נחשבת לתחרות קשה ואכזרית. ראוסי הרוויחה השנה 6.5 מיליון דולר, כשדמותה נחשבת למותג חזק על רקע הצלחתה בתחום אשר נחשב גברי במיוחד. במקם ה-9 נמצאת ספורטאית נוספת שאינה טניסאית - סטייסי לואיס, אשר הרוויחה השנה 6.4 מיליון דולר על מגרשי הגולף בארה"ב ופרסמה מספר גדול של חברות בהן KPMG ו- Marathon Petroleum.

לאתר פורבס