אחת הטענות המוכרות ביותר ביחס לדוגמניות העל המובילות בעולם היא כי הן "זכו בכל הקופה" ב"לוטו של הגנים". אך אותה "זכייה" לא זיכתה אותן רק ביופי מדהים, בקריירה מובטחת ובפופולריות אדירה - אלא גם בסכומי כסף אדירים, כפי שעולה בדירוג מיוחד שפרסם היום מגזין פורבס בארה"ב. על פי הדירוג, כמה מדוגמניות העל הרווחיות ביותר בעולם הכניסו במהלך השנה החולפת סכומי עתק, כשחלקן חולפות בקלות על פני כמה מכוכבי דירוגים מקבילים - דוגמת דירוג הספורטאים המכניסים ביותר או דירוג המוזיקאים העשירים. הדירוג כולל 21 דוגמניות על מרחבי העולם, אשר הכניסו יחדיו סכום כולל בן 147 מיליון דולר במהלך 12 החודשים האחרונים בלבד.



את המקום הראשון תפסה בקלות דוגמנית העל הברזילאית בת ה-35 ג'יזלבונדן, שממשיכה לשמור על תואר הדוגמנית הרווחית ביותר בעולם גם השנה. ג'יזל אמנם מבוגרת ביחס למרבית החברות בפסגת הדירוג, אך זה לא מפריע לה להביט על כל יתר הקולגות מלמעלה, ומגובה רב. במהלך השנה החולפת ג'יזל נהנתה מהכנסות בגובה 44 מיליון דולר (ירידה קלה מהשנה שעברה, אז הכניסה 47 מיליון), בעיקר בזכות חוזי עתק עם שאנל וקרולינה הררה. עם 5.5 מיליון עוקבים בפייסבוק ו-6 מיליון באינסטגרם, ג'יזל ממשיכה לקדם את המותג הנושא את שמה - והיא לא צפויה לפנות את הפסגה בשנה הקרובה.



קרה דלווין אמנם מדורגת במקום השני ברשימה היוקרתית, אך היא רחוקה שנות אור מחברתה שבפסגה. דוגמנית העל בת ה-23 נכנסה לדירוג רק בשנה שעברה, אך כבר הספיקה לנסוק עד למקום השני והמכובד עם הכנסות בגובה 9 מיליון דולר בשנה. דלווין מסמלת בעיני רבים את "הדור הבא" של רווחי הדוגמנות - כשבנוסף להכנסותיה מדוגמנות וממשחק, היא מכניסה גם סכומי כסף מרשימים מקידום מוצרים בעמוד האיסטגרם שלה, אחריו עוקבים לא פחות מ-19 מיליון בני אדם ברחבי העולם. תוסיפו לכך כמעט 4 מיליון עוקבים בטוויטר, ותבינו כיצד הפכה הדוגמנית הצעירה למפלצת פרסום ברשתות החברתיות.




קארה דלווין. 19 מיליון עוקבים באינסטגרם. צילום: יח"צ ברברי


לצידה של דלווין, גם כן עם הכנסות בגובה 9 מיליון דולר, נמצאת הדוגמנית אדריאנה לימה בת ה-34, אשר משמשת כפרזטורית של חברת הענק "ויקטוריה סיקרט" מאז שנת 2000.



עוד דוגמניות שמככבות במעלה הדירוג הן דוטזן קרוס עם הכנסות בגובה 7.5 מיליון דולר בשנה, נטלי וודיאנובה עם 7 מיליון דולר, מירנדה קאר (5.5 מיליון) וגואן סמאלס (5.5 מיליון גם כן). קייט מוס, דוגמנית העל שחגגה לא מזמן יום הולדת 41, מדורגת במקום ה-12, עם הכנסות בגובה 4.5 מיליון דולר בשנה.



לאתר פורבס