בפעם השנייה השבוע: המניות הסיניות בהונג קונג צנחו היום (חמישי) לרמה הנמוכה ביותר מזה ארבע שנים, מה שאילץ עצירה של המסחר למשך כל היום, לאחר שהבנק המרכזי הוריד את שער היואן לנמוך ביותר מאז חודש אוגוסט. מדד הונג קונג צנח ב-3.3 אחוזים, הירידה הנמוכה ביותר מאז השישה באוקטובר 2011 שהביאה לחשש אצל המשקיעים.



המסחר במניות נבלם כאמור וזאת על ידי מפסקים אוטומטיים, אחרי שמדד ה-CSI 300 ירד ביותר משבעה אחוזים. ברגע שמדד זה צונח ביותר מחמישה אחוזים מופעלות המערכות האוטומטיות להפסקת המסחר לרבע שעה וברגע שיש ירידה של למעלה משבעה אחוזים, המסחר נפסק אוטומטית למשך כל היום. זוהי הפעם השנייה שהמסחר נפסק השבוע.



"הפיחות של היואן עלה על הציפיות של המשקיעים", אמר וואנג ג'נג, מנהל השקעות באחת החברות המקומיות. "המשקיעים מפחדים מהירידות, אשר יזרזו את זרימת ההון היוצא".



היואן נחלש ב-0.6 אחוזים והגיע ל-6.5928 דולרים, אך המטבע התאושש מהירידות בתחילת המסחר היומי, ועלה ב-0.4 אחוזים על רקע ספקולציות שהבנק המרכזי יעלה את שער החליפין. הפסקת המסחר יכולה להצביע על כך שבייג'ינג מחפשת להגדיל את הייצוא לאחר ההאטה בכלכלה המקומית שגדולה מהצפוי ויתכן שייגרם פיחות נוסף במטבע המקומי.



כמו כן, לאחר הפסקת המסחר, הוועדה לפיקוח בסין על ניירות הערך, הודיעה ​​כי בעלי המניות לא יכולים למכור יותר מאחוז אחד של המניות שלהם בתוך שלושה חודשים מהתשעה בינואר. איסור זה מגיע לאחר שלפני כשישה חודשים הוטל איסור נוסף של מכירות מניות על ידי בעלי המניות שעמד לפוג ביום שישי.