ארצות הברית וסין הגיעו להסכם סחר חלקי, שיביא להפוגה במלחמת הסחר, ויוביל בעתיד להסכם רחב יותר, כך אישר הערב (שישי) נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. כחלק מההסכם, סין צפויה להסכים לוויתורים בתחום החקלאי, וארצות הברית תעניק הקלות לסין בנושא המכסים. ההסכם הוגדר כ"מהוסס" ש"עשוי עוד להשתנות".
 
בחודש שעבר נמסר ממשרד הסחר הסיני כי המדינות הסכימו לקיים שיחות בנושא הסכם הסחר בתחילת חודש אוקטובר בוושינגטון. עוד נמסר מהמשרד כי לפני קיום השיחות באוקטובר, צוותים משתי המדינות יקיימו התייעצויות באמצע ספטמבר. "שני הצדדים הסכימו לנקוט בפעולות שונות כדי ליצור תנאי פתיחה נוחים", כך ציינו במשרד הסחר הסיני. לפרסום ההודעה קדמה שיחה בה השתתפו סגן ראש הממשלה הסיני ליו הוא, נציג משרד הסחר האמריקאי רוברט לייטייזר ושר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין. בנוסף, מושל הבנק המרכזי בסין יי-גאנג לקח גם הוא חלק בשיחה.
באוגוסט אמר נשיא ארצות הברית כי הדיונים בנושא הסכם סחר חדש עם סין נמשכים. עם זאת, הוא ציין כי אינו מוכן לחתום על הסכם מהסוג הזה עדיין. "אנחנו מצליחים עם סין. אנחנו מדברים עם סין. אנחנו עדיין לא מוכנים לחתום על עסקה כלשהי - אבל נראה מה יקרה".לדבריו, הסינים מעוניינים בחתימת הסכם. "הם רוצים לעשות משהו אבל אני עדיין לא מוכן לזה. 25 שנות התעללות - אני לא מוכן כל כך מהר, אבל נראה איך זה מסתדר", ציין.

כידוע, סין וארצות הברית מנהלות מלחמת סחר החל משנת 2018, כאשר במסגרת זו כל מדינה ממשיכה להעמיד מכסים על טובין הנסחרים ביניהן. חילוקי הדעות הכלכליים החלו לפני כניסתה של סין לארגון הסחר העולמי, אולם נשיאי ארצות הברית הקודמים ג'ורג' בוש, ביל קלינטון, ג'ורג' וו. בוש וברק אובמה כשלו בניסיון לפתור מחלוקות אלו. באפריל 2018 הגישה ארצות הברית הגישה לארגון הסחר העולמי, ובה הביעה את מורת רוחה מכך שסין מפרה זכויות של קניין רוחני.