חברת מקורות החלה להפעיל את קו המים שמחבר בין תחנת באר שבע צפון לקידוח שוקת 2. הפרויקט הינו חלק ממיזם גדול יותר שעיקרו תגבור אספקת מים בציר באר שבע–שוקת–ערד, כאשר זה הנוכחי חיבר את אזור תל שבע וכל יישובי שוקת והפזורה הבדואית באזור. 

מרגע הפעלת הקו חובר האזור, שהיה מבוסס עד עתה רק על קידוחים והיה מוגבל מבחינת כמויות המים, למערכת אספקת המים הארצית. המערכת הארצית מוזנת, בין השאר, מחמשת מתקני ההתפלה הגדולים השוכנים לחופי הים התיכון, ולכן מגבלות קודמות שהיו קודם מבחינת אספקה למעשה נעלמו, ומהיום נפתחו לתושבי האזור אפשרויות רבות בתחומי הפיתוח העירוני, החקלאות או התעשייה. 

בחברת מקורות מסרו כי הם רואים חשיבות רבה בחיבור אזורי הדרום למערכת המים הארצית, תוך מתן מענה לגידול באוכלוסיה וצרכי התושבים שם. עוד נמסר מהחברה כי עלות הפרויקט נאמדת בכ-30 מיליון שקל. הקו שהונח הינו קו פלדה בקוטר 40 אינץ' (צול) באורך של כ-6 ק"מ והוא כולל בין השאר 8 קידוחים אופקיים, חלקם עוברים מתחת לכבישים מהירים.

זמן הביצוע - סביב 20 חודש. יש לציין כי החיבור הנוכחי משלים פעילות רחבה של מקורות באזור הדרום. לפני כשנה השלימה החברה חיבור ראשון מסוגו של אזור הערבה התיכונה למערכת הולכת המים הארצית. אז נולד חיבור קו מים באורך של כ־30 ק"מ בין אזור דימונה דרומה לאזור הערבה, בעלות שנאמדת בכ־50 מיליון שקל.

כזכור אזור הערבה התבסס בעבר על אספקת מים מקידוחי מים מקומיים מליחים. הביקוש למים באזור גדל בקצב גבוה ומתמיד ביחס להיצע מקורות המים המקומיים. מצוקת המים הובילה לאישור תוכנית אב על ידי רשות המים, שעיקרה הזרמת מים מהמערכת הארצית דרומה. הפעלת הקו לערבה אפשרה להגדיל את כמויות המים מהמערכת הארצית לאזור עד ל־8 מיליון מ"ק לשנה, ובמקביל שיפרה את איכות המים המסופקים לחקלאות האזור