הרפורמה במערכת המשפט: סקר חדש שהתפרסם היום (ראשון) מצייר תמונה מדאיגה בנוגע למצב חברות ההייטק, בצל חקיקת הרפורמה במערכת המשפט. הסקר נערך בשבוע שעבר על ידי ארגון Start-Up Nation Central בקרב ראשי תעשיית ההייטק הישראלית, וממנו עולה כי 68% מחברות הסטארט-אפ הישראליות כבר פועלות להוצאת יתרות מזומנים, הוצאת החברה מישראל ופיטורי עובדים.

ממובילי מחאת ההייטק: "עובדים במחאה במקום להביא הכנסות למדינה"
"אם יעזבו - כל התעשייה תשקע": תרחיש האימים שמטריד את אנשי ההייטק

עוד עלה מהסקר כי 78% מבכירי חברות הסטארט-אפ חווים פגיעה בפעילות החברה מאז תחילת חקיקת הרפורמה, ו-72% מהמשקיעים ציינו שתהיה השפעה שלילית על השקעות בחברות חדשות.

כשני שליש מהמשיבים (65%) אמרו כי הם רואים התאוששות בהייטק האמריקאי, או שצפויה התאוששות בחצי השנה הקרובה. זאת לעומת 12% בלבד שמאמינים שההייטק הישראלי יתאושש בחודשים הקרובים.

לפני כשבועיים שוחח עם "מעריב" דרור סלעי, ממובילי מחאת ההייטק, במהלך אירועי יום השיבוש. "את הבוקר פתחנו במרכז שרונה בתל אביב בשעה שמונה וחצי בבוקר, משם צעדנו למשרדי הממשלה ורשות המיסים בצומת קפלן, בין היתר בגלל שרשות המיסים היא הטיקט של כל מה שאנחנו מכנים "מס דיקטטורה", השקיעה הכלכלית שכולנו חווים בגלל ההפיכה", הסביר, "צעדנו ברחבי העיר ובהמשך חזרנו לרחוב קפלן, שם התנהלו עימותים קשים עם כוחות המשטרה, שנקטו באלימות קשה". הוא המשיך וטען: "המשטרה עשתה תצוגת תכלית, פרשים דרסו אנשים והפעילו עליהם מכת"זיות".

סלעי הוא יזם הייטק שהקים לאורך השנים מספר חברות, בהן חברת הסייבר "גארדיקור". "למזלי, מכרתי בסוף 2021 לחברה אמריקאית את החברה האחרונה שהייתי בין מייסדיה והיום אני עובד בחברה אמריקאית גדולה, כך שהשפעת האירועים הללו עלי שונה מזו של הסטרטאפים", הסביר, "אני בקיא בתעשייה ורואה שסטרטאפים מצוינים מתקשים לגייס כיום כספים וזו מכה קשה מאוד".