ארגון מגדלי העופות עדכן הבוקר (ראשון) כי מאות אלפי עופות מתו ב-25 אתרי גידול שחלקם הושמד, ביניהם במדגרה בניר עם שהושמדה. חלק ניכר מהכלכלה של העוטף מבוססת על הפטם ועל ההודים. 

בארגון מגדלי העופות מסבירים ״בשלב זה לא ניתן לפנות את העופות מהלולים למשחטות בגלל שצוותי הפינוי לא יכולים לפנות אותם ביטחונית ויכולתם של המשחטות לקלוט בעקבות כוח אדם. חלקם של העופות המגודלים מתו או לחלופין במצב שנדרש להמית אותם. בנוסף עקב אירועי הפסקות חשמל ובעיה של אספקת סולר לגנרטורים, נפגעו המערכות כולל מערכות אספקת המים אשר הביאו לתמותה נרחבת בלולים".

מזכ״ל ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ מסר: ״הפגיעה בלולים בעוטף עזה היא לא זו שתוביל לפגיעה בייצור הארצי. אלא הבעיה היא במשחטות. שתי משחטות באזור הדרום לא פועלות ושתי משחטות גדולות עובדות בתפוקה נמוכה ביותר. בנוסף לכך, משחטות רבות במרכז הארץ ובצפונה עומדות בפני בעיה שכן ירדו בתפוקה עקב בעיה של בעיה של פועלים ובעיה של לוגיסטיקה. כך שלמרות שלמגדלי הפטם וההודים ביתר הארץ יש עודף בלולים, הבעיה במשחטות גורמת לירידה בתפוקה ובאספקת בשר עוף מצונן לרשתות השיווק. עם זאת, חדרי הקירור מלאים בעופות קפואים ומומלץ לציבור בשלב זה לצרוך עופות קפואים, במידה ולא מוצאים עוף טרי״.

בנוגע לאספקת ביצים לציבור בישראל הסביר אלקבץ כי ״מגדלי ההטלה במדינת ישראל מגדלים מעבר לכמות הנדרשת ולמרות המתח בחזית הצפונית, מגדלי העופות באביבים, דוב״ב, מרגליות וישובי סמוכי הגדר ובשאר חלקי הארץ מספקים את הביצים לתחנות המיון ומשם לשאר חלקי הארץ״. 

מועצת הלול וארגון מגדלי העופות מקיימים כל יום ישיבות מול אנשי מקצוע ומנכ״ל משרד החקלאות ודואגים ביחד לתת מענה לחקלאים ולציבור כאחד. בנוסף מועצת הלול וארגון מגדלי העופות הינם כתובת 24/7 לכל פנייה של מגדלים כדי לספק פתרונות מיידיים לכל בעיה. 

יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח: ״לולי העוטף חטפו מכה קשה וכואבת. עצוב לראות לולים סגורים או מופגזים ומאות עופות אשר מתו כתוצאה מהמתקפה האכזרית של החמאס. אנו פועלים יחד תנועת המושבים, התנועה הקיבוצית, ארגון מגדלי העופות ומועצת הלול מול משרד החקלאות לתכנית לשיקום הלולים והחקלאות באזור״.

ממשרד החקלאות נמסר: "אין מחסור בעופות. ההיפך, קיימים עודפים. 8 מיליון עופות נמצאים ברגעים אלה לפני שיווק, כאשר בשבוע רגיל הצריכה המקומית עומד על 4-4.5 מיליון עופות. אף בשיא הביקוש בתקופת החגים הצריכה עומדת על 5 מיליון עופות בשבוע, קרי, כעת יש עודף של 60% לעומת שיא הביקוש".