להערכת החברה, השפעתה העיקרית של הפסקת התנועה על החברה תבוא לידי ביטוי בהארכה של כמה שבועות במשך זמן הגעתם של כלי שייט המופעלים על ידי חברות הספנות שמוצאן במזרח אסיה (עקב ההפלגה דרך חופי אפריקה ולא תעלת סואץ). היא גם תביא לדחייה בעיתוי קבלת הכנסות החברה בגין האוניות ומטענן. בנוסף, הפסקת התנועה עלולה להביא חברות ספנות לצמצם את פעולות הפריקה והטעינה של אוניות בארץ.
נמלי ישראל מודיעים שנכון למועד זה, אין באפשרות החברה להעריך את ההשלכות וההשפעות של הפסקת התנועה על הפעילות הנמלים ועל פעילותה העתידית. ביחס להפרשי העיתוי בקבלת ההכנסות, החברה אינה צופה השפעה מהותית בתוצאותיה הכספיות לשנת 2023.
בעיית החות'ים בתימן והסגר על המֵצרים כבר הביאו בימים האחרונים לעלייה של כ־5% במחירי הנפט הגולמי, וזאת בניגוד למגמה שהייתה עד סוף נובמבר. נראה כי בסוף החודש לא יהיה מנוס מהעלאת מחירי הבנזין למכוניות.