נילי שלו, מנכ"לית מכון היצוא, אמרה לפרשן מעריב שלמה מעוז בוועידה הכלכלית 2024: "אנחנו עובדים עם 5,000 חברות בשנה. אנחנו אופטימיים. חברות מביעות אופטימיות לגבי היכולת לעשות עסקים". 

שלו השתתפה בפאנל מיוחד שעסק בשאלה איך מצמיחים את הכלכלה בזמן משבר.  "אנחנו מודעים לקשיים", היא אמרה, אך הדגישה "השתתפנו השנה בכנס עולם התקשורת בברצלונה. היה המספר הגבוה ביותר של פגישות עסקיות, אנחנו לא מצורעים. אבל המצב מאתגר וקשה. צריך לראות מה דוחף את המשק קדימה – וזה ההייטק".

 מטרת המכון הוא לייצא את הייצוא הישראלי, וזה לדברי שלו, מה שהם עושים. "המטרה היא לצלוח את המצב הקיים, אנחנו מנסים לתת פלטפורמה לחברות הישראליות להתגבר עד כמה שניתן על הקשיים האלה. יצוא סחורות יורד במתינות, אבל לא באופן חד, אנחנו צריכים להיות יותר תחרותיים, ללכת למקומות בהם לישראל יש ערך מוסף גבוה, כמו בתעשיות מתקדמות. יש ירידה בהשקעות ופעילות שיווקית של חברות בחו"ל, לכן יש תוכנית ממשלתית שתתמוך בזה, שתופעל דרך המכון, לעזור לחברות לפרוץ דרך השווקים".

 בפאנל השתתף גם  עו"ד רועי כהן, נשיא להב – לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, שאמר כי: "מבחינת אגף התקציבים המלחמה הסתיימה ב-1.1. תיירות, תרבות, הסעות – עסק בא עסק הולך. רק החזק ישרוד לפי האוצר. מי שחלש אין לו מקום בעולם העסקי. המדינה לא מצפה כי עבורה העצמאים ובעלי העסקים הם הוצאה ולא השקעה.

 ארז מגדלי, משנה למנכ"ל, מנהל חטיבת ההשקעות, מגדל ביטוח ופיננסים, אמר בפאנל כי :"הכלכלה חטפה מכה. יש נתוני בסיס טובים אבל רכיב הזמן קריטי ויש אי ודאות. צריך לנהל את הוצאות הביטחון בצורה רציונלית. אנחנו בונים תיק לאירועים כאלה. מפזרים השקעות. מערכת הפנסיה בישראל עברה את האירוע בלי הרבה טלטלות".