חדשות טובות למשק המדינה: גביית המסים בשנת 2014 עברה ב־4.4 מיליארד את התחזיות המוקדמות (3.250 מיליארד שקל) והסתכמה ב-7.254 מיליארד שקל. נתוני הגבייה סוכמו סופית בסוף השבוע והגיעו לידי "מעריב־אונליין".

בשנת  2013 גדל היקף הגבייה ב-6 מיליארד שקל מעבר לתחזיות והסתכם ב-240 מיליארד שקל. המשמעות המיידית של הנתונים היא שהגירעון בתקציב 2014 יהיה נמוך מהצפוי(3%).
 
נתוני הגבייה מהווים הישג של ממש בהתחשב בכך שמבצע צוק איתן שיתק את המשק ברבעון השלישי של 2014 ושתחזיות הצמיחה ירדו. כעת מתברר שהחלטת שר האוצר לשעבר יאיר לפיד מתחילת 2014 לבטל את התוכנית להעלאת מס ההכנסה, הייתה במקומה. עדיין לא ברור אם תחזית גביית המסים המקורית לשנת 2015, שעמדה על 260 מיליארד שקל, תשתנה, או שתותאם לעובדה שבמחצית הראשונה של השנה יפעל המשק ללא תקציב.
 

מנהל רשות המסים משה אשר הביע את שביעות רצונו מהנתונים. הוא אמר ל"מעריב־ אונליין": ”היקפי הגבייה המוגדלים מוסברים במאמצי גבייה ופעילות שטח אינטנסיבית. גם במהלך  2015 יבוצעו מאמצי גבייה ניכרים, ותופעל תוכנית הגילוי מרצון“.

פרופ‘ מנואל טרכטנברג, מועמד המחנה הציוני לתפקיד שר האוצר, סבור לאור הנתונים כי ”נכון להיום אין צורך ואין היגיון כלכלי בהעלאת מסים“. לדבריו, ”היקף תקציב המדינה היום הינו סביר ורמת המיסוי מתאימה. אין מקום להקטנה נוספת בתקציב המדינה, אחרת נתרסק“.
 
עמדת טרכטנברג נמסרה בעקבות הביקורת שהוטחה בו על המלצותיו להעלות מסים. יש לציין כי ד“ר נדין טרכטנברג, המשנה לנגידה ורעייתו של איש העבודה־התנועה, מחזיקה בעמדות הפוכות ביחס לבעלה. בבנק ישראל סבורים כי בהתחשב באילוצים המקרו־כלכליים והחשש מהגידול בגרעון, העלאת המסים היא בלתי נמנעת.