משרד התקשורת מוציא הבוקר (שני) לדרך את מכרז התדרים לרשתות הסלולר המתקדמות. החל מהשעה 10:00 ינהל המשרד את המכרז באמצעות החשב הכללי באוצר. המכרז כולל מכירת שמונה חבילות תדרים בנות חמישה מגה־הרץ וחבילה נוספת של שלושה מגה־הרץ.



המחיר הראשוני לכל מגה־הרץ יעמוד על עשרה מיליון שקל. כדי להשתתף במכרז יש צורך בערבויות ובהון של 100 מיליון שקל. על פי ההערכות, במכרז שייערך היום ישתתפו שש חברות. מדובר בשלוש חברות הסלולר הוותיקות (פלאפון, סלקום ופרטנר) ובחברות החדשות יחסית ובהן גולן טלקום, הוט מובייל ואקספון 018 שבבעלות איש העסקים חזי בצלאל.
 
רכישת התדרים החדשים חיונית לכניסת החברות לרשתות המתקדמות והמהירות של הדור הרביעי, ה־4G. סלקום כבר מחזיקה ב־18 מגה־הרץ ופרטנר ב־10 מגה־הרץ, וכך התאפשר להן להשיק את הרשת המתקדמת ”על אש נמוכה“.
 

החברות זקוקות לפחות ל־10 מגה־הרץ כל אחת כדי לנצל את מלוא הפוטנציאל של הרשת המודרנית. החברות הוותיקות חוששות שביצוע המכרז במתכונתו הנוכחית יפגע בהן. על פי תנאי המכרז, יזכו החברות החדשות להגנה של ”תעשיות ינוקא“. המשמעות היא קבלת הנחה של עד 50 מיליון שקל כל אחת במקרה של זכייה במכרז.
 
כך יוצא שהמדינה מוותרת על הכנסות בסכום של לפחות  100 מיליון שקל כדי לעודד תחרות מצד טייקוני תקשורת כמו מיכאל גולן. פנייה בנושא שיגרה אתמול רשמית הנהלת פרטנר, המלינה על תנאי המכרז.
 
עדיין לא ברור אם משרד התקשורת ייעתר לפניות, מה גם שגלעד ארדן, שר התקשורת עד לא מזמן, פרש לטובת תפקיד שר הפנים ולא מונה לו מחליף.