בשבוע שעבר נערכה בלאס וגאס תערוכת האלקטרוניקה והטכנולוגיה השנתית, שאליה מגיעים נציגי אלפי חברות מהגדולות ביותר- ביניהן אינטל, סמסונג, סוני ושארפ, ועד סטארטאפים פחות מוכרים. 200 אלף מבקרים הגיעו לתערוכה שנמשכה ארבעה ימים וזכתה לסיקור תקשורתי מרשים, כשחכלק מהאירועים בה הועברו בשידור ישיר באינטרנט.

לטובת מי שלא מעורה בתחום, תערוכת (CES (Consumer Electronics Show -בתרגום חופשי: תערוכת אלקטרוניקה לצרנים, בתרגום חופשי, היא התערוכה החשובה ביותר בתעשייה, שכאמור מושכת אליה אלפי חברות, שמציגות עשרות אלפי מוצרים הנחשפים לראשונה, וכן קהל גדול חובב טכנולוגיה, כולל מישראל.
 
אז מה היה לנו השנה? בניגוד לתחזיות, סמסונג, אשר סובלת בשנה האחרונה מירידה בהכנסות, לא הציגה את הגלקסי 6 החדש, לאכזבת רבים. לעומת זאת, בלטו טלוויזיות קעורות, מחשוב לביש, מחשבים ניידים קלים ודקים, רחפנים וכמובן האינטרנט של הדברים, שבא לידי ביטוי במוצרים חכמים רבים.

עוברים מסך

הטלוויזיות החדשות שהוצגו באירוע התאפיינו במסכים גדולים וקעורים ובטכנולוגיית 4k ואפילו 8K, המציעות איכות צפייה טובה בכמה רמות מזו ש-Full HD, אף שרוב השידורים כיום אינם מתקרבים כלל לאיכות הזו. הטלוויזיות החדשות עם המסכים הקעורים מגיעות גם עם מערכת הפעלה, שתאפשר גישה
לכמות תכנים בלתי מוגבלת ומקרבת אותנו צעד נוסף ליום שבו המסך בסלון יהיה מחשב לכל דבר.

בין המוצרים המעניינים בקטגוריה אפשר למנות את Beyond 4k tv של שארפ, בעלת מסך בגוד 100 אינטש, שיכולה להגיע לתצוגה של 8k .
סמסונג הציגה טלוויזיה חכמה בעלת טכנולוגיית SUHD הנותנת דגש על צבעים מדויקים וחיים יותר ומערכת ההפעלה החדשה של סמסונג, Tizen . הטלוויזיות יגיעו בתשעה גדלים- 48 אינטש ועד 88 אינטש, עם מסכים קעורים.

חידוש נוסף שהוצג שם וכנראה יתפוס מקום של כבוד בשנה הקרובה הוא חבילות התוכן של חבר Sling , שירות טלוויזיה על גבי האינטרנט, ללא כבלים וללא חברת לוויין. התכנים שיסופקו בחבילה יגיעו לכל מכשיר שיש ברשותנו– מהטלוויזיה, דרך הטאבלטים ועד הסמארטפונים, וכל זה במחיר נמוך יחסית של 20 דולר (בארה"ב). עד שזה יגיע לארץ, הצרכנים הישראלים יכולים להסתפק בסלקום ,TV שהושק לא מזמן, ומציע שירות דומה אך דליל הרבה יותר מבחינת תכנים. כך או כך, ברור שעתיד הטלוויזיה נמצא בשירותים מסוג זה.


הגאדג'טים הבולטים בתערוכה. צילומים: יח"צ