גם בשוקי המטבע ממתינים להחלטת הבנק המרכזי האירופי בהקשר להרחבה הכמותית . במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל נסחר הבוקר עם עליות קלות ל 3.94 שקלים לדולר .



לאור העובדה כי הצמד נסחר באזור טכני אסטרטגי, לפי שעה אין בשוק טריגר מספיק חזק שיניע פריצה כלפי מעלה או מעט. עלייה מעל 3.97 עשויה לדרבן את הספקולנטים לבצע ניסיון נוסף לפרוץ את המחסום ב-4, ומנגד ירידה מתחת ל-3.875 עשויה לתת את האות לתיקון נרחב כלפי מטה. ואולם, כדי שזה יקרה נצטרך להמתין להתפתחות משמעותית בשוק שתשבור את השוויון. 



ואולם, הדולר אינו המטבע שעומד במרכז תשומת הלב העולמית, אלא האירו, שמצוי בסיכון גבוה לקראת ישיבת הריבית מחר של ה-ECB. על רקע הפעילות הכלכלית הנמוכה בגוש האירו והלחצים הדפלציוניים, הבנק של אירופה צפוי על פי כל ההערכות להודיע מחר על השקת תכנית הרחבה כמותית בהיקף חסר תקדים. המספר שנזרק לאוויר כרגע הוא 600 מיליארד אירו. מדובר בהיקף אסטרונומי שמזכיר בקנה המידה שלו את ההרחבה הכמותית שמתבצעת כעת ביפן.

עבור האירו מדובר במדיניות שתביא לפיחות מתמשך. מדובר הרי בהדפסה של כסף ובהצפה של השוק באירו. בטווח הבינוני לא מן הנמנע שמדיניות זו תוביל את האירו-דולר לרמת שיוויון הערך (כרגע נסחר האירו-דולר ב-1.15). גם האירו-שקל צפוי לנוע באותו כיוון. כרגע נסחר הצמד מעט מעל רמת 4.5, ואם אכן הבנק ישיק תכנית כמותית הצמד אמור להתדרדר בהדרגה מטה, עד רמת 4. מאחר שמדינות אירופה הן יעד מרכזי לייצוא הישראלי, התחזקות השקל על פני האירו צפויה לפגוע בייצוא הישראלי".