עובדי מפעל תרכבות ברום ,שבשליטת כימיקלים לישראל, פתחו הבוקר (שני) בשביתה, זאת בשל זימונם לשימוע של 140 מעובדי החברה, כך נמסר מההסתדרות. 



מההסתדרות נמסר כי הנהלת החברה, שביקשה לבצע מהלכים ארגוניים, הביאה את המו"מ שנמשך בחצי השנה האחרונה למבוי סתום וסירבה להצעה לפשרה שהוגשה על ידי ההסתדרות וועד העובדים, הכוללת רשימה של 70 עובדים שהסכימו לפרוש מרצון. בעקבות כך, ועד העובדים החל בהשבתת כל מתקני הייצור במפעל ברמת חובב והמשרדים בבית מקלף בבאר שבע.
מאיר בביוף, יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות, אמר: "צר לי שהנהלת כימיקלים לישראל הגיעה לרגע הזה של פיטורי 140 עובדים. אנו רואים בזאת התנהגות כוחנית של כיפוף ידיים מול מועצת העובדים וההסתדרות. העובדים יאבקו בהחלטה זאת ויש בכוונתם להשבית את החברה על כל מתקניה ומשרדיה עד לביטול הגזירה הזאת".

תגובת הנהלת מפעל תרכובות ברום: "לצערנו הרב, ועד העובדים מתעלם מהמצב הקשה במפעל, כך אמרה הנהלת מפעל תרכובות ברום בתגובה להכרזת השביתה על ידי ועד העובדים. הוועד פועל באופן בלתי אחראי, תוך התנגדות לכל תהליכי ההתייעלות הנדרשים, סירוב לצמצום תקנים מיותרים ואף לניוד עובדים תוך התעלמות מתנאי ההסכם הקיבוצי ומהמצב בו נתון מפעל תרכובות הברום. 
 
לדברי ההנהלה, מפעל כי"ל נאות חובב (תרכובות ברום) הינו מפעל לא יעיל ולא תחרותי המתמודד עם משבר חמור בשוקים הגלובליים של תרכובות הברום ומעכבי הבעירה. המשבר והקיפאון בסביבה העסקית בנוסף לגזירות שהממשלה הטילה ומתכננת להטיל על כיל מחייבים תכנית התייעלות אחראית ונחושה שתאפשר לחברה להתמודד עם הקשיים מולם היא ניצבת תוך הבטחת עתיד המפעל ומקום העבודה של רוב העובדים.