ועד עובדי "תרכובות הברום" פתח אתמול (שלישי) והבוקר בשורה של פעולות כדי לתת להנהלת ה"ברום" להבין שכל עוד לא יהיו העובדים מרוצים, גם ההנהלה לא תוכל לתפקד.

אמש הפגינו העובדים בכניסה למסעדת "ערביקה" בבאר שבע, שם אירחו בכירי כי"ל אורחים מחו"ל. העובדים הפריעו למהלך הארוחה וגרמו לפיצוצה. הבוקר  הגיעו העובדים לבתיהם של אהוד ניצן,  סמנכ"ל משאבי אנוש בכי"ל וניצן משה, סמנכ"ל תפעול בכי"ל, שבהם רואים העובדים את האחראים הישירים להוצאה לפועל של תכנית הפיטורים והפגינו. הם תלו על הבתים שלטים : "איך אתה ישן בלילה כשאתה מפטר 850 עובדים?"
מפעל ה"ברום" מושבת וריק לחלוטין והעובדים ממשיכים לאייש את אוהל המחאה. גם הכניסה למפעל בנאות חובב נחסמה לספקים ועובדים בחוזים אישיים. אבנר בן סניור, יו"ר ועד עובדי "תרכובות ברום", אמר: "אנחנו לא ניתן לערוף לנו את הראשים ולפגוע בעתידנו בעוד ההנהלה ממשיכה להתנהל כאילו כלום לא קרה. איפה שהם יהיו גם אנחנו נהיה".

לעומת זאת, ההנהלה מאשימה את העובדים באלימות נגד מנהלי התשלובת כי"ל. בהודעה לעובדים נאמר: "הימנעו מאלימות ונהגו בהתאם לחוק, על יו"ר הועד מוטלת האחריות לדאוג לכך".

אבנר מימון, מנכ"ל כי"ל ישראל, אמר בעקבות האירועים האחרונים: "לעובדים שמורה זכות ההתאגדות, המחאה והשביתה ואנו מכבדים זאת, אבל לא נוכל לקבל כל אלימות או פגיעה בנפש וברכוש. על וועד העובדים ובעיקר על יו"ר הועד מוטלת אחריות למנוע הסתה ולדאוג כי פעולות המחאה והשביתה של העובדים יעשו בהתאם לחוק ולכללי התנהגות מכבדים". 

מימון הוסיף: "כנגד עובדים שינהגו באלימות ויעברו על החוק נגיש תלונה במשטרה כפי שהדבר מחייב, ובנוסף יפתח נגדם הליך בירור פנימי והם יטופלו בהתאם לכללי האתיקה והמשמעת המקובלים, עד כדי סיום עבודתם בחברה".

במהלך הפגנת העובדים אמש, חיבלו עובדי כי"ל נאות חובב במכוניתו של סמנכ"ל החברה, בעת שזה שהה בארוחת ערב עסקית עם אורחים מחו"ל, באופן שעלול היה לגרום לתאונת דרכים ולסכן את חייו. העובדים ניקבו שניים מגלגלי מכוניתו (קדמי ימני, ואחורי שמאלי) של הסמנכ"ל, דבר שהתגלה רק לאחר הגעת הסמנכ"ל לכביש המהיר, ובנס נמנעה תאונת דרכים.

בנוסף, הבוקר, בעת הפגנות מול בתי שני מנהלים, מספר מפגינים איימו על ילדי אחד המנהלים כי הם יהרגו אותם, ירדפו אחריהם לבית הספר ויפגעו בהם גם שם. במקרה אחר הפרו המפגינים את הסדר הציבורי וגרמו בהלה בקרב השכנים. הנהלת כיל הגישה הבוקר תלונות במשטרה על מקרי האלימות.
 
 וועד עובדי תרכובות ברום הגיב על טענות ההנהלה ואמר:  "ככלל, ועד העובדים מגנה כל אלימות ואינו מנהל את מאבקו בדרך של אלימות.  טענות אלה מצטרפות לשרשרת השקרים אשר מפיצה ההנהלה כגון יצירת מצג שווא של דוחות כספיים המעידים על הפסדים בחברה בעוד שמנגד מרוויחים הבעלים וההנהלה מיליארדי שקלים לכיסם".