אינטל מסכמת את שנת 2014 עם היקף יצוא של 4.25 מיליארד דולר, לעומת 3.8 מיליארד דולר ב-2013; מדובר בגידול של כ-10%. היקף הייצוא הכולל של אינטל בישראל במהלך 41 שנות פעילותה בישראל מסתכם ב-39 מיליארד דולר. עד היום השקיעה אינטל בהקמת מרכזי פיתוח ומפעלי ייצור בישראל סכום של כ-11 מיליארד דולר.  

בימים אלה יוצא לדרך אחד מפרויקטי הבינוי הגדולים שנראו בישראל - שדרוג המפעל של אינטל ישראל בקרית גת. על פי הערכות אינטל ישראל, עלות הבינוי הכוללת צפויה להסתכם בכ-800 מיליון דולר. במסגרת הפרויקט צפויה אינטל להקים מבנה מגשר בשטח כ-5,000 מ"ר בו יוצבו רובוטים שישנעו פרוסות סיליקון בין שני המפעלים – מפעל אינטל (FAB28) והמבנה בו שכן עד לאחרונה מפעל מיקרון, שנרכש על ידי אינטל. גישור המפעלים יצור רצפת ייצור משותפת לשני המפעלים. הפרויקט צפוי להעסיק כ-3,000 עובדי בינוי ממגוון רחב של תחומים, כגון מערכות חשמל ומיזוג מתקדמות, תשתיות חכמות והקמה של חדרים נקיים.  

שדרוג המפעל והמשך פעילותה של אינטל בישראל צפויים להשפיע באופן משמעותי על כלכלת ישראל בשנים הקרובות, גם מבחינת רכש והסתייעות בספקים מקומיים. עקב שדרוג המפעל, אינטל התחייבה, במסגרת תוכנית ההשקעות, כי תבצע רכש במשק הישראלי בהיקף של 1.87 מיליארד שקל לשנה על פני עשר השנים הבאות – כלומר 18.7 מיליארד שקל עד 2025. עיקר ההוצאה תגיע לרכש מספקים ישראלים קטנים ובינוניים. כבר כיום אינטל עובדת עם כ-1,000 ספקים ישראלים.
 
אינטל ישראל היא כיום המעסיקה הפרטית הגדולה בישראל, עם 10,085 עובדים נכון לתום שנת 2014. בסוף 2013 מצבת כוח האדם של אינטל הסתכמה ב-9,855 עובדים. 


מולי אדן, נשיא אינטל ישראל, אמר כי "אינטל ישראל נמצאת בחזית הטכנולוגיה עם שבבים חדשים, טכנולוגיות חדשניות ומוצרי תקשורת מתקדמים שמציבים את ישראל על מפת ההיי-טק העולמית. כך למשל המעבדים העתידיים, Skylake, מפותחים על-ידי קבוצה המנוהלת ממרכזי הפיתוח של אינטל ישראל. באופן דומה מפותחות כאן טכנולוגיות תקשורת, המהוות חלק מהליבה של טאבלטים וסמארטפונים של אינטל, וכן טכנולוגיות צילום חדשניות כגון RealSense, שמאפשרות למחשבים "לראות" בתלת-ממד. כל אלה לא רק מובילים את ההיי-טק הישראלי להישגים, אלא גם יתרמו רבות להובלה האסטרטגית של אינטל העולמית".
מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל, ציינה כי ההשקעה שאינטל ביצעה היא אחת הגדולות ביותר של משקיע זר בישראל. "ב-2014 הודיעה אינטל על שדרוג המפעל בקרית גת לטכנולוגיות ייצור מתקדמות. היקף ההשקעה צפוי להסתכם בכ-6 מיליארד דולר, והיא עתידה להשפיע רבות על הכלכלה והחברה הישראלית, במיוחד בדרום הארץ", אמרה פסברג.