העמדה ה"יונית" בקרב ראשי הבנק המרכזי של ארה"ב, יחד עם נתוני דיור מאכזבים שפורסמו אמש מחלישות את הדולר. עוד גורם משמעותי שיניע את הדולר בתקופה הקרובה יהיה האירו, כשכמובן הסכם שימנע מיוון לפשוט רגל או לפרוש מהגוש יזניק את האירו ויחליש את הדולר.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל נסחר כמעט ללא שינוי, באזור 3.85, הגבול התחתון של הטווח בשבוע האחרון. ירידה מתחת לגבול זה עשויה להאיץ את הירידה לעבר השפל שנקבע בשבוע שעבר ב-3.82. בעולם, הדולר מגלה חולשה וזאת לאחר שהפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של הפדרל ריזרב חשפו עמדה "יונית" יותר מהמצופה בקרב ראשי הבנק.



לכך הצטרפו נתוני דיור מאכזבים שפורסמו אמש, מה שגרם לירידה בתחזיות הריבית לגבי הדולר. לפי ההערכה כעת בשוק, הבנק לא יעלה ריבית עד לרבעון השלישי של השנה לכל הפחות. ברמות הגבוהות שבהן נסחר הדולר בימים אלה, רק שיפור משמעותי בנתונים הכלכליים עשוי להביא להתנעה מחודשת בראלי של הדולר.



עוד גורם משמעותי שיניע את הדולר בתקופה הקרובה יהיה האירו. לפי דיווחים אמש בשוק, חלה התקרבות במגעים בין יוון לבין ראשי האיחוד האירופי. אם הצדדים יצליחו להגיע להסכם שימנע מיוון לפשוט רגל או לפרוש מהגוש, הדבר צפוי להזניק את האירו, ובעקבות כך להחליש את הדולר. הדבר צפוי להתבטא גם בדולר-שקל. מנגד, אם נראה קריסה בערך האירו, הביקוש לדולר צפוי להתגבר".