חברת החשמל החליטה היום (שני) לנקוט בצעדים כדי לגבות את חובה מהרשות הפלסטינית. החל מהיום בצהריים תגביל החברה את אספקת החשמל למספר ערים בגדה המערבית. פעולה זו מבוצעת כחלק מהפעילות לצמצום חובות הרשות הפלסטינית וחמ״י (חברת החשמל למזרח ירושלים) לחברת החשמל בגין החשמל שמסופק להם. הגבלת החשמל הינה לכ-45 דקות בחמישה קווים בשכם ובג'נין.
 
חובות חמ"י והרשות הפלסטינית תפחו עם השנים ועומדים כיום על למעלה מ-1.9 מיליארד שקלים. חברת החשמל התריעה לאורך תקופה ארוכה בפני החייבות ובפני הגורמים הרלוונטיים במשרדי הממשלה, על הצורך המידי בהחזר החובות, אך עד כה לא נמצא כל פתרון להחזרתם.

למרות שמדובר על פעולה לכאורה מסחרית, אין ספק שיש לכך גם צדדים מדיניים, שכן חברת החשמל לא הייתה נוקטת בצד זה בלי אישור של הדרג המדיני.

יו"ר דירקטוריון חברת החשמל אמר בכנס "ירושלים" של העיתון "בשבע", כי "כיו"ר חברת חשמל אמרתי כאן לפני שנה, שלא יכול להיות שצרכן פרטי שחייב לשלם חשבון חשמל אנחנו מנתקים אותו, ואילו אוכלוסייה שלמה שחייבת לנו כספים לא ננתק אותה. הרשות הפלסטינית חייבת לחברת החשמל, כלומר לצרכני החשמל בישראל, כמעט שני מיליארד שקל. עברה שנה מאז, והיום בצהריים אנחנו מתחילים להגביל את הזרם לרשות".
בהודעת רשמית מטעם החברה נאמר כי החל מהיום תוגבל אספקת החשמל למספר ערים בגדה המערבית. "פעולה זו מבוצעת כחלק מהפעילות לצמצום חובות הרשות הפלסטינית וחברת החשמל במזרח ירושלים לחברת החשמל. חברת החשמל התריעה לאורך תקופה ארוכה בפני החייבות ובפני הגורמים הרלוונטיים במשרדי הממשלה, על הצורך המידי בהחזר החובות, אך עד כה לא נמצא כל פתרון להחזרתם".