החלטת בנק ישראל להוריד את שיעור הריבית תשפיע מאוד על שוק המט"ח המקומי, שכן בנימוקיו לגבי הסיבות להורדת הריבית, ציין הבנק במיוחד את הצורך למנוע את המשך תיסוף השקל שבא לידי ביטוי בעליה של מעל לאחוז אחד בשבועות האחרונים. 

אתמול ירד שערו היציג של הדולר ב-0.0777% ל-3.858 שקלים, אך זה היה לפני החלטת בנק ישראל, כשהשוק העריך שהריבית לא תשתנה. היום אנחנו עשויים לראות עליה חדה יחסית בשערו של הדולר לעומת השקל וסימנים לכך אנחנו כבר רואים במסחר הבין בנקאי של מטבע זר.
במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי הדולר-שקל זינק ביממה האחרונה בלמעלה מ-7 אגורות ועלה מעל רף של 3.90. "בניגוד לדברי הבנק לגבי הסיבות להורדת הריבית, השקל לא התווסף בשיעור משמעותי בחודש האחרון, אבל מגמת העלייה של הדולר-שקל נבלמה. נראה כי בנק ישראל מעוניין שהדולר-שקל יחצה את רף 4 שקלים לדולר". 

"לצד הורדת הריבית, בנק ישראל צפוי גם להמשיך בהתערבויות בשוק המט"ח, במטרה להאיץ את העלייה. הורדת הריבית מרחיבה את פער הריבית לטובת הדולר, ופער ריבית זה אף צפוי לגדול בהמשך עם העלאת הריבית הצפויה של הפדרל ריזרב. הפחתת הריבית הזו עשויה בהחלט לעורר מחדש את התיאבון של הספקולנטים, שהורידו הילוך בתקופה האחרונה. גם הספקולציות כי בנק ישראל עשוי, במידה והמשק ימשיך לקרטע, להוציא לפועל הרחבה כמותית, עשויות להכביד על השקל בתקופה הקרובה". 
עוד בהקשר זה, עדותה של יושבת ראש הפד ילן ביומיים הקרובים בפני הקונגרס והסנאט עשויה להשפיע על ציפיות הריבית לגבי הדולר. בשבוע שעבר פורסמו הפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של הפד וציננו במידה מסוימת את הציפיות להעלאת ריבית. אם ילן שוב תאותת על כוונתו של הבנק להעלות ריבית בחודשים הקרובים, הדולר צפוי להתחזק.

"הדרך של הדולר-שקל לרמת 4 עוד ארוכה. הצמד כשל בשלושת הניסיונות האחרונים לטפס מעל המחסום הפסיכולוגי הזה, ונראה כי יכולתו לטפס מעל רמה זו תלויה גם בחידוש מגמת העלייה של הדולר בעולם. ברמה הטכנית, עלייה מעל 3.92 תסלול את הדרך לרמת ההתנגדות המשמעותית ב-3.95", אומרים ב-FXCM.