המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר (ראשון) במגמה מעורבת. הירידות הקלות במסחר בווול סטריט ביום ששי עשויה להשפיע לרעה על נכונות המשקיעים להשקיע בניירות ערך מקומיים.



ישיבה זו על הגדר היא מאפיין מוכר בימי ראשון, שכן אם ביום ששי לא היתה מגמה ברורה בשוקי המניות המובילים בעולם, בתל אביב מעדיפים להמתין עד לפתיחת שוקי המניות ביום שני במזרח הרחוק, אירופה וארה"ב. וזה מה שעשוי לקרות גם הפעם.



המשקיעים בתל אביב אולי יעדיפו להמתין עד ליום שני לראות לאיזה כיוון השווקים נושבים, שכן במסחר של ניו יורק המגמה של המניות הדואליות הייתה גם כן מעורבת. טבע, פריגו ואופקו סיימו את המסחר בעליות שערים ויפתחו את המסחר בפער ארביטראג' חיובי, ואילו טאואר וכי"ל איבדו גובה והן עשויות לפתוח את המסחר בפער ארביטראג' שלילי.



לגבי המסחר השבועי בבורסה, יש לשים לב שחודש מרץ הוא החודש שבו החברות הנסחרות בבורסת תל אביב מפרסמות את הדוחות הכספיים השנתיים שלהם ותהיה לזה השפעה על המסחר. הבנקים עלו תוצאות עסקיות רעות יחסית אך מאחר והדבר נובע מי הכנסות שהם קיבלו מי הרשויות בארה"ב בגלל התנהלות בעייתית עם לקוחות אמריקאים ספק עם לדבר יהיו השלכות שליליות על פעילותם התפעולית .