לאחר דיונים של למעלה משנתיים, הודיע היום (שלישי) ראש המועצה המקומית תעשייתית נאות חובב, אנדריי אוזן, על הקמתם של שני מפעלים גדולים המבוססים על הגז הטבעי המגיע לפארק.



על פי התכנית יוקמו שני מפעלים: מפעל לייצור מתנול של חברת דור כימיקלים, בראשות היזם גיל דנקנר, ומפעל DME לייצור תחליפי דלקים, בהובלת היזם אייל ארליך. שני המפעלים יתפרשו על שטח כולל של כ-600 דונמים שעלות ההשקעה של הקמתם עומדת על כשני מילארד דולרים.  



המפעלים החדשים צפויים להיות לעוגן כלכלי ותעסוקתי משמעותי בנאות חובב בפרט ובאזור הנגב בכלל. המפעלים צפויים להעסיק יחד כ-1,000 עובדים בהעסקה ישירה ולייצר עוד אלפי משרות במעגלים השונים.



ראש מועצת נאות חובב, אנדריי אוזן, אמר כי מפעלים אלו הינם התוצר הראשון של תעשייה מבוססת גז טבעי שצפויה לאכלס חלק משמעותי במתחמי התעשייה החדשה המפותחים בימים אלו על ידי מועצת נאות חובב בשיתוף עם משרד הכלכלה ורשות מקרקעי ישראל.



מנכ"ל המועצה, אמנון בן דהן, מסר כי בהמשך צפויים לקום מפעלים נוספים שיתבססו על הגז הטבעי שמספק כבר היום אנרגיה נקייה למפעלי התעשייה. 



בהתאם למגעים שהתקיימו ולמיקומו של הפארק האקו תעשייתי נאות חובב בדרום הארץ, המפעלים החדשים ייהנו ממלוא סל ההטבות של אזור פיתוח א', בהתאם לקריטריונים בהם עומד המפעל המתוכנן.