עיתון "הג'רוזלם פוסט" הגיש היום (רביעי) תביעה בבית המשפט בתל אביב, בסך 1,000,000 ש"ח כנגד חברת "סימילרווב" (SimilarWeb), העוסקת בניתוח של מידע ברשת. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד חיים בן יעקב, ממשרד עורכי הדין בן יעקב, שוימר, דולב. 

בכתב התביעה טוען עיתון "הג'רוזלם פוסט" כי חברת "סימילרווב" פרסמה נתונים שגויים ורשלניים באשר למידת החשיפה של אתר האינטרנט של הג'רוזלם פוסט בהשוואה למתחריה, כאשר מידת הסטייה של הנתונים שפורסמו מנתוני האמת הייתה חריגה ובלתי סבירה בעליל. הנתונים אינם תואמים את המציאות ואת נתוני החשיפה של אתר הג'רוזלם פוסט, אשר מוביל בקביעות ובשיעור ניכר על המתחרים, על פי אתרי ההשוואות באתרים המובילים Alexa ו-Compete.
טרם הגשת התביעה, פנתה התובעת באמצעות בא כוחה לנתבעת בדרישה לחדול מפרסום הנתונים השגויים ולפרסם התנצלות, תוך שחשפה בפניה נתוני אמת והעמידה אותה על טעותה. הנתבעת הודתה בטעות ואף תיקנה את אחד הפרסומים שלה, אך לאחר זמן מה חזרה לפרסם נתונים שגויים. אי לכך החליט העיתון להגיש כתב תביעה. 

רונית חסין הוכמן, מנכ"ל קבוצת הג'רוזלם פוסט: "אתר הג'רוזלם פוסט הוא הגדול והמוביל בעולם היהודי, עם בין 5 ל-8 מיליון גולשים ייחודיים בחודש ולמעלה מ-28 מיליון דפים נצפים ומשמש כאתר הבית עבור מרבית מיהודי התפוצות המתעניינים בישראל. 
בעוד שחברת סימילרווב מתיימרת להוות מקור השוואתי למדידת טראפיק של אתרים, שיטות המדידה והכלים העומדים לרשותה אינם מפורסמים ומוטל עליהם איפול מוחלט. הוכחנו לחברה כי הנתונים שהיא מפרסמת שגויים והיא אכן ביצעה תיקון. למרות זאת, לאחר זמן מה היא חזרה לסורה וכיום ממשיכה לפרסם נתונים שגויים. אי לכך נתוני החברה בנוגע לאתרי חדשות בעולם היהודי מהווים מצג שקרי ואנחנו נעמוד על כך שהעוול יתוקן". כתב הגנה טרם הוגש.

חברת סימילרווב מסרה בתגובה: ״הופתענו לגלות שקבוצת הגרוז׳לם פוסט הגישו תביעה נגד סימילרווב, שעדיין לא קיבלנו לידנו  את כתב תביעה. סימילרווב בונה תקן חדש למדידה של שימושים בעולם הדיגיטלי ומספקת הערכות ושירות למיליוני אתרי אינטרנט ומיליון משתמשים שלנו. אנו שואפים להביא את השקיפות למערכת הדיגטלית כולה. אנו מבינים ששקיפות יכולה להיות לא נוחה לכמה חברות, אבל אנחנו מעודדים אותם לאמץ בעתיד את זה יחד איתנו.
 
סימילרווב מזמינה כל חברה שמרגישה שאומדני תנועת האינטרנט שלנו אינם תואמים את מידותיהם לחבר אותנו עם אנשי הניתוח הפנימיים  שלהם . זוהי אופציה שהזמנו Jpost.com לעשות בעבר והם סרבו מסיבותיהם שלהם. אנחנו חושבים שJpost.com מציע שירות רב ערך וגם נחוץ המכסה נושאים חשובים לקהל הקוראים בעולם. סימילרווב גם הייתה גאה בשל כך להיבחר על ידי Jpost.com כאחד 10 הסטרט-אפים הראויים בדיקה בשנת 2015.״