חברת כי"ל העבירה היום (שני) את תשובתה למכתבו של היועץ המשפטי של משרד האוצר יואל בריס, לפיו המדינה בוחנת את האפשרות לעשות שימוש במניית הזהב שברשותה.



במכתב בן 13 הסעיפים התשובה שנשלח על ידי עו"ד לייזה חיימוביץ', היועצת המשפטית הראשית של כי"ל, נאמר כבר שאין בפעילות עילה להתערבות המדינה שכן "היא פועלת באופן מלא ומוחלט בהתאם להוראות הקבוצות בהקשר זה בתקנוני חברות הקבוצה".



בהמשך, החברה מכחישה בכל כוונה להבעיר את ניהול החברה לחוץ לארץ או כל פעילות אחרת שנוגדת את תנאי מניית הזהב.



למרות שהמכתב של משרד האוצר נגע בעיקר לשאלת העברת הייצור לחו"ל, כמחצית מהמכתב מתייחסת בכלל לסוגיית פיטורי העובדים. כי"ל טוענת שאלו נעשים במסגרת תכנית התייעלות שהיא כורח המציאות לנוכח השינויים שחלים בסביבה העסקית שבה היא פועלת. חיימוביץ' לא שוכחת לציין שגם מדיניות הממשלה שמגבילה את פעילות החברה במסגרת חוק צמצום הריכוזיות פוגע בחברה רמז שגם זה סיבה להתייעלות ולפיטורי עובדים.



כזכור בעקבות סכסוך העבודה בכי"ל על רקע כוונת ההנהלה לפטר עובדים, הורה ראש הממשלה שהוא שר האוצר בפועל, ליועץ המשפטי של המשרד להתריע בפני הנהלת החברה כי המדינה עשויה לממש את זכותה על רקע שמועות על העברת קווי הצייור לחו"ל. 


 


מניית זהב מאפשרת למדינה להטיל וטו על החלטות שנוגדות את האינטרס של המדינה. במכתבו של בריס נרמז שכי"ל פועלת בניגוד לתנאי מניית הזהב .