שוק המטבע של ישראל יתנהל היום (שלישי) על רקע התנהלות  השוק העולמי, אך ספק אם השוק מוכן למצב שהדולר יעלה מעבר לרמה של ארבעה שקלים.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל ממשיך לדשדש באמצע הטווח הרחב שבין 3.90 ל-4, סביב 3.96. גבולות אלה משקפים מצד אחד את אי הבהירות שיש בשוק לגבי תזמון העלאת הריבית של הבנק הפדרלי ומצד שני את כוונות המדיניות של בנק ישראל".



בשוק העולמי, דבריה של ג'נט ילן, יו"ר הפדרל ריזרב, בסוף השבוע שעבר נתנו מעט רוח גבית לדולר, אולם הפעילים בשוק בעיקר ממתינים לדוח התעסוקה שיתפרסם ביום שישי בארצות הברית.  הצפי הוא לתוספת של 240 אלף משרות במרץ. נתונים חיוביים יגבירו שוב את ציפיות הריבית על הדולר ויחזקו את המטבע.



בחזרה לזירה המקומית, קיים כעת בלבול בשוק לגבי הצעדים הבאים של בנק ישראל. לא ברור האם הצעדים הדרמטיים של הרחבה כמותית והורדת הריבית אל מתחת לאפס עדיין על הפרק. בשוק יעקבו בעיקר אחר נתוני המקרו, הצמיחה והאינפלציה, כדי לנסות לשער מהי הסבירות שבנק ישראל ימשיך בקו המדיניות הנוכחי. בהיותו באמצע הטווח, כרגע קשה למצוא טריגר שיגרום לדולר-שקל לפרוץ מעל ארבעה שקלים או לשבור מתחת ל-3.90. הפריצה מתוך הגבולות הללו תכתיב את המהלך המשמעותי הבא של הצמד.