אבנר בן סניור, יו"ר מועצת עובדי תרכובות הברום, מנסה לערב את בעל השליטה, עידן עופר, במשבר המתמשך בכיל.

במכתב פתוח ששלח לעופר, מתריע בן סניור כי ההנהלה מסלפת דברים וסותרת את עצמה: "בהתחלת המאבק הם תירצו את הפיטורים בהתייעלות ואילו עכשיו הם טוענים שההנהלה רוצה לנהל".
בן סניור מוסיף במכתבו שאין בכוונת הועד לנהל את החברה, אלא להגן על העובדים. "בין כל הדרישות ישנה דרישה אחת מיותרת, שעולה לכיל עשרות מיליוני שקלים, והיא הדרישה לפיטורי עובדים, בכל מחיר. לא פיטורי עובד 'לא טוב' אלא פיטורים קבוצתיים, חד צדדיים של עובדים, בשיטה של 'אנו ההנהלה נקבע את כמות המפוטרים ואתם הוועדים יכולים רק להחליף את השמות'". 
במכתב מתקומם הועד על דרישה זאת ומפנה את השאלה להנהלה: "האם יעלה על הדעת שהועד יציע לפטר עובד אחד על מנת להציל מפיטורים עובד אחר?".

בסוף המכתב פנה יו"ר מועצת העובדים באופן אישי לבעל השליטה ואמר: "עידן, כאחד שרואה את עתיד החברה לנגד עניו, הנני קורא לך, להתערב בסכסוך, להוריד מסדר היום את נושא הפיטורים הקבוצתיים, להורות לנציגי המו"מ מטעמך להיכנס למשא ומתן אמיתי וכן, על יתר נושאי ההתייעלות שהועלו, בגישה חיובית תוך שיתוף, אמון, כבוד הדדי ויציאה לדרך חדשה לטובת החברה, העובדים, הנגב וכלכלת מדינת ישראל".
בן סניור חתם את המכתב בדברים: "אין בכך משום ניצחון או תבוסה של צד זה או אחר, כולנו מפסידים בכל יום שעובר, יש בכך גדלות ויכולת להנהיג ולראות את עתיד החברה בשיתוף פעולה עם העובדים המסורים של החברה".
  
מכיל נמסר בתגובה: "הנהלת כיל שמחה מאד לקרוא שמר בן סניור וועד העובדים מכירים באחריותה ובסמכותה הבלעדית של ההנהלה לנהל את החברה; ובסמכותה להוציא לפועל תכניות התייעלות; ואף בצורך לפטר עובדים סוררים וכאלה שתפוקתם דלה ונמוכה. אולם, ניסיון העבר מלמד כי בפועל הועדים מונעים כל פיטורי עובדים בדרך של תקיעת התהליך - גם כשמדובר בעובדים שביצעו עבירות פליליות או עברו עבירות משמעת ובטיחות, וגם כאלה שבאים לעבודה אך אינם עובדים כלל או שתפוקתם דלה מאד ביחס לחבריהם".

עוד נמסר מכיל: "ההנהלה עומדת על כך שתהליך ההתייעלות והפיטורים בחברה יעשה בהגינות ותוך דיאלוג ושיתוף הועדים, אולם כעבור זמן של מספר חודשים, במקרה של חילוקי דעות, תישמר ההכרעה בידי הנהלת החברה. לצערנו הרב, ההתעקשות של ועד העובדים להילחם על הישארותם בכל מחיר של העובדים שלא עובדים או עובדים חסרי משמעת מובילה לפגיעה בכלל העובדים ובעתיד החברה".