מחשבון להשוואה בין חברות הביטוח, המאפשר קבלת החלטה מושכלת בעת רכישת ביטוח דירה, הושק היום על ידי אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר.
המטרה מאחורי המחשבון היא יצירת פלטפורמה להשוואה שתאפשר למבוטח לבחור את חברת הביטוח המתאימה לו ביותר, על ידי הצגת מגוון ההצעות הקיימות.
המחשבון שנמצא באתר משרד האוצר, מאפשר השוואה בין החברות השונות לפי מחיר הביטוח ולפי ציון החברה במדד איכות הטיפול בתביעות. בנוסף מציע המחשבון מידע נרחב לגבי הביטוחים, כן כיסויים והרחבות ללא עלות והנחות שונות.

במשרד האוצר מדגישים כי מדובר בכלי אובייקטיבי להשוואה בין חברות ביטוח המותאם לטלפון הנייד. למשתמשים במחשבון ישנה גישה למידע רחב לגבי מושגים בביטוח דירה.
לדברי אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, סך הכספים שנגבו על ידי 13 חברות הביטוח הפועלות בענף בשנת 2014 עמד על כ-1.6 מיליארד שקלים. כמו כן קיימים כ-1.2 מיליון משקי בית המבוטחים בביטוח דירה, שהם כ-55% ממספר משקי הבית בישראל.
הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, התייחסה ליתרונותיו של המחשבון ואמרה: "המחשבון יגביר את שקיפות וזמינות המידע לציבור ויעודד תחרות בין החברות השונות".