אין התקדמות במו"מ בין הנהלת כיל לעובדים. ההסתדרות תפנה לביה"ד הארצי לעבודה בכוונה להניע את התהליך.

העובדים מאיימים לחזור להפגנות רחוב.
אין התקדמות במשא ומתן בין הנהלת כיל וההסתדרות ועל כן עובדי החברה יחד עם ההסתדרות מתכוונים לפנות לבית הדין הארצי לעבודה. כזכור, המו"מ בין הנהלת כיל לעובדים שהוצע כפשרה של בית הדין לעבודה לפני כחודש - נותר תקוע.  

בעקבות איום השביתה הכללית בדרום של ההסתדרות, נערך דיון דחוף בביה"ד לעבודה לאחר פנייה של מספר גורמים על מנת למנוע את השביתה. נשיא בית הדין הארצי לעבודה, הציע כפשרה כי הנהלת כיל והעובדים ישובו לשולחן המו"מ ויקיימו דיונים אינטנסיבים ובמהלך תקופת המו"מ, תימשך השביתה של עובדי מפעלי ים המלח ותרכובות ברום ויוקפאו מכתבי הפיטורין ששלחה ההנהלה.
 

לאחר מו"מ שנמשך כשלושה שבועות (לא כולל את חוה"מ פסח, בו שהו מנהלי כיל בחופשות פרטיות בחו"ל) הגיעו הצדדים למבוי סתום, בעקבות דרישתה של הנהלת כיל לפטר כ-60 עובדים בשלב זה ועוד 270 עובדים בשלב מאוחר יותר.  

ראוי לציין כי בשנה האחרונה ירד מספר העובדים של כיל בישראל ב-400 עובדים, מתוך 5,300, לטובת הגדלת מספר העובדים שמעסיקה כיל בחו"ל. כמו כן, דורשת הנהלת כיל את הזכות לפטר עובדים ללא מעורבותו של הוועד או ההסתדרות בהמשך – צעד שמשמעותו ייתור של ההסכמים הקיבוציים עליהם חתומים ההנהלה והעובדים.

בשבועות האחרונים, למרות דרישת משרד האוצר לקבלת הבהרות על הפגיעה בתנאי מניית הזהב שמחזיקה המדינה בחברה, מניה שתפקידה הוא לשמור על החברה כחברה ישראלית, הובילה כיל מספר מהלכים שלטענת העובדים מהווים פגיעה חמורה בתנאי המנייה ומוכיחים כי החברה בדרכה החוצה מישראל וזוהי בעצם הסיבה האמיתית לפיטורים.

בין הצעדים שנקטה כיל: הפיכת מחלקות ה-IT והרכש למחלקות גלובליות ושכירת עובדים לא ישראלים בחו"ל שיעבדו באותן מחלקות, רילוקיישן של חמישה מהנדסים מהחברה שיעבירו ידע מישראל ועוד. לאחר הכרעת ביה"ד בנושא המשך המו"מ ייתכן והעובדים יחזרו להפגין ברחבי הארץ.  

ארמונד לנקרי, יו"ר מועצת עובדי ים המלח מסר בתגובה כי "הנהלת כיל עובדת בשיטת הסלמי: היא מבריחה את החברה מישראל על ידי הברחת ידע, טכנולוגיה ומחלקות ומפטרת עובדים ישראלים ושוכרת במקומם עובדים בחו"ל. זו הסיבה שהנהלת כיל מתעקשת על חופש פיטורים כדי שתמשיך לפטר בארץ לאחר שתמשיך את מהלך הברחת החברה מישראל. בסופו של דבר מפעלי ים המלח יהפכו למחסן של אשלג ותו לא וישראל תאבד את אוצרות הטבע שלה לזרים".

עד כה לא התקבלה תגובה מחברת כיל.