כשמונה מיליארד צרכנים ביצעו רכישות דרך האינטרנט בשנת 2014 ומתברר שהישראלים עושים שימוש נרחב מאדו ברכישות דרך האינטרנט.

אתר SIMILARWEB שעושה השוואות על היקף פעילותם של אתרי סחר שונים מצא שישראלים נמצאים במקום השלישי ברכישות באתר NEXT אשר משווק ביגוד והנעלה דרך האינטרנט.
בהתאחדות התעשיינים רואים בריבוי הרכישות הישראליות של ביגוד  באתרים בינלאומיים סכנה לתעשיית הביגוד כחול לבן. בנוסף בהתאחדות גם רואים בתעשיית המסחר המכוון בביגוד הזדמנות לתעשיית הביגוד בישראל. על רקע זה יחידת מעצבי האופנה הישראליים שבהתאחדות התעשיינים ערכה לראשונה יום עיון לקידום שוק האופנה הדיגיטלי בישראל. 


באירוע השתתפו  סטארט-אפים, אנשי מקצוע מתחום המסחר המקוון ומבתי תוכנה מובילים ומעצבי אופנה. מטרת המפגש הייתה לבחון את החדשנות הישראלית בתחום המסחר המקוון, בדגש על פלטפורמות אופנה, ולבחון את מקומה של ישראל בתעשייה זו.  

יו"ר מטה כחול לבן בהתאחדות התעשיינים, התעשיין ד"ר רון תומר, אמר במהלך האירוע כי "שוק המסחר המקוון הוא איום שיש להפוך אותו להזדמנות", וכי הוא רואה בקהל את הדור הבא של התעשייה שבונה כלכלה.  אייל רוזן, מנכ"ל פורום המנהלים למסחר מקוון, ציין בהמשך כי קיים ואקום אדיר בין הביקוש לאופנה באינטרנט להיצע בישראל. לכן כיום קיימת הזדמנות אמיתית למסחר מקוון.

לדבריו, גוגל משנה בימים אלו את החיפוש שלה, כך שהיא תיתן עדיפות לאתרים שהם mobile friendly. "זה קריטי מאחר ו-65% מהישראלים משתמשים בטלפון הנייד שלהם לביצוע עסקאות מכוונות".

יעל אלעד, סמנכ"לית הכספים של קרן אלף ודירקטורית בחברת קסטרו, שהשתתפה בפאנל המומחים, ציינה כי כיום האתר של קסטרו פתוח ל-95 מדינות בעולם. לדבריה "אתר מוביל ומתקדם הוא דבר מתבקש. השוק המקומי חיוני אבל הצמיחה המשמעותית תגיע מחו"ל. האיום הגדול ביותר של החברות הישראליות הוא המותגים הזרים".