האם הנהלת אמדוקס מחבלת במאמצי ההתארגנות? 



במכתב אזהרה שהועבר הבוקר (א') למנכ"ל אמדוקס התריע בפניו יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההיי-טק, על שימוש בלתי חוקי בדרגים הניהוליים של החברה על מנת להשפיע על מהלך ההתארגנות האותנטית בהסתדרות

ההסתדרות העבירה הבוקר (ראשון) פניית אזהרה רשמית להנהלת אמדוקס. במכתב שנשלח מיו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההיי-טק, יקי חלוצי, למנכ"ל החברה אלי גלמן, הוא מציין את החשדות הנוגעים למעורבותם של מנהלים בחברה, בפעולות בלתי חוקיות לכאורה אשר נועדו להשפיע על מהלך ההתארגנות של עובדי אמדוקס. 

הדברים האמורים מתייחסים לניסיון החברה לסכל התארגנות  בהסתדרות באמצעות הקמת "ועד פנימי" שנוח להנהלה, כאשר הגורם שנבחר להוביל את היוזמה הינו מנהל בדרג דירקטור. חלוצי ציין כי "החברה אמנם הפיצה למנהליה שלא להתערב במהלך ההתארגנות עם תחילתו" אך המשיכה לפעול "מתחת לפני השטח, בעקיפין, על מנת לסכל את מהלך ההתארגנות ולחבל בו". 
כך למשל, זכה המנהל שעומד בראשות היוזמה הפנימית לנצל את משאבי הארגון, באופן שמנוגד לנהלי החברה, על מנת להפיץ לכלל העובדים מסרים שליליים על ההתארגנות ואף לשלוח להם טופס לביטול חברותם בהסתדרות. 
דוגמה אחרת המובאת במכתב מספרת על סמנכ"ל בחברה, אשר הגיע לאירוע עובדים כשהוא מלווה בנציגת משאבי האנוש, וניסה לאותת לנוכחים כי לא כדאי להם להתארגן בהסתדרות וכי "לחבר המנהלים בארה"ב לא יהיה סבלנות למהלך כזה".  ההסתדרות ציינה כי היא רואה התנהלות זו בחומרה והתריעה בפני גלמן כי מדובר בהפרה בוטה של זכות ההתארגנות". 
"מחברה כמו אמדוקס ציפינו להתנהלות מכבדת חוק ובעיקר מכבדת את עובדיה ולא להתנהלות המנסה להשפיע על תודעתם ובחירתם החופשית בדרכים עקלקלות".  בסיום המכתב, ההסתדרות דרשה מהנהלת אמדוקס להבהיר שוב ולרענן את ההנחיות הרלוונטיות בנושא.

מחברת אמדוקס נמסר בתגובה:  "למען הסר ספק, הרינו להבהיר שלחברה אין כל חלק בהתאגדות העובדים בהסתדרות ואין לה שום חלק בהתאגדות עובדים בועד פעולה אחר או בכלל. לכל עובד קיימת הזכות לבחור אם להתאגד במסגרת ההסתדרות, או בכל מסגרת אחרת, או שלא להתאגד כלל. אמדוקס ישראל מכבדת ותמשיך לכבד את הוראות החוק בעניין זה".