ההסתדרות הודיעה הבוקר (שני) למנכ"ל תדמור, צביקה שפיס, ולנציגת רשות החברות הממשלתיות, חברת הדירקטוריון יפעת יאיר, על הכרזת סכסוך עבודה שנוגע ל-60 עובדי החברה.



בית הספר למלונאות תדמור מוביל כבר למעלה מחמישה עשורים את ההכשרה המקצועית בתחומי המלונאות והקולינריה בישראל והוא מתנהל כחברה ממשלתית. הסיבה להכרזת הסכסוך היא החלטה חד צדדית של ועדת השרים לענייני הפרטה מפברואר 2015, בה נקבע על פירוק מרצון של החברה המעסיקה. לטענת ההסתדרות, ההחלטה התקבלה מבלי שהדבר הובא כלל לידיעת העובדים.



ההסתדרות מלינה במסגרת הסכסוך על כך שהמהלך נעשה תוך התעלמות מוחלטת מהשלכות הפירוק על מעמד העובדים, מצבם ופדיון זכויותיהם. אמנם ההחלטה של ועדת השרים קבעה כי במסגרת הפירוק 'ייבחנו' גם סוגיות הנוגעות לעובדים, אך השימוש בניסוח כללי, ערטילאי ועמום מצביע, לטענתם, על התייחסות מזלזלת ולא מקובלת בעליל.



עילות אלה מצטרפות להתנהלות שהוגדרה ע"י העובדים בעייתית ועקבית של המעסיק בכל הנוגע להלנת שכר העבודה ואי הפרשת מלוא הזכויות הסוציאליות לעובדים. כמו כן, הסכסוך מתייחס להעדר מקורות ההשלמה לפיצויי פיטורים המיועדים לעובדים מפוטרים או פורשים.



טרם התקבלה תגובה מתדמור בנושא זה.