חברת שופרסל סיימה את הרבעון הראשון של 2015 ברווח של 13 מיליון שקל - ירידה חדה של 59% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בעקבות כך לא יחולק בקרוב דיווידנד לבעלי המניות.
הרווח הגולמי הסתכם ב־630 מיליון שקל והוא מהווה 22% ממחזור המכירות, שהסתכם ב־2.8 מיליארד שקל, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. הירידה במחזורים מוסברת בסגירת חנויות שהשפעתן השנתית על המחזור נאמדת ב־500־600 מיליון שקל בשנה ובהורדת המחירים שנעשתה ברשת. למכירות הרבעון תרם חג הפסח.
שופרסל נשלטת על ידי דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי ומנוהלת על ידי איציק אברכהן. בתפקיד יו״ר הדירקטוריון משמש רפי ביסקר. נראה כי התוצאות מוסברות במחירים שהחברה ממשיכה לשלם עבור האסטרטגיה העסקית החדשה, שהופעלה לראשונה לקראת סוף 2014. אסטרטגיה זו כוללת הורדת מחירים רוחבית בכל הפורמטים הקמעונאיים, צמצום פערי מחירים בין הסניפים השכונתיים וסניפי הדיסקאונט, סגירה והקטנה של סניפים לא יעילים, התייעלות ופרישה מרצון, צמצום הנחות והרחבה וחיזוק של המותג הפרטי.

ברבעון האחרון ביצעה שופרסל כמה השקות אסטרטגיות במותג הפרטי שמטרתן הוזלת סל המוצרים לצרכן. המותג הפרטי נכנס לכמה קטגוריות שבהן החברה לא עסקה בעבר. כך למשל לפני שבועיים נכנס המותג הפרטי, לראשונה, לתחום מוצרי החלב. בתחום זה השיגה החברה את היעד של נתח של 30% מהיקף המכירות של שופרסל בחלב בקרטונים. ״הרווחיות עדיין לא מספיקה״, הודה ביסקר, ״אבל אני אופטימי לגבי הרבעונים הקרובים. לא נחלק דיווידנד בקרוב. שוק הקמעונאות נמצא במצב מאתגר שלא היה מעולם. קיים חוסר איזון מובהק בין רווחיות היצרנים לבין הרווחיות ברשתות המזון״.
האם התחרות לא הרחיקה לכת?
״כבר לפני שנתיים אמרתי שהתחרות לא הגיונית ולא כלכלית, אנשים פותחים שטחי מסחר ללא תחשיבים, וצריך אורך נשימה. בסוף זה יביא לתהליך וטל מיזוגים,ואני חושש שזה יביא לכניסה לקשיים של רשת אחת או שתיים. התהליך הזה לא יכול להימשך״.