למרות שבעולם הדולר פתח את השבוע בצורה חיובית, במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר (שלישי) כי שער הדולר ביחס לשקל נסוג מעט לאחור.



שני כוחות עיקריים פועלים כיום בשוקי המטבע בעולם שמחזקים את הדולר. הנתונים הכלכליים החיוביים שפורסו בארה"ב והאפשרות שיוון לא תשלם את חובה לקרן המטבע העולמי ביום ששי מה שיוביל ליציאתה של יוון מי גוש האירו. על רקע זה האחרון האירו נחלש בעולם.



הדולר זכה אתמול לרוח גבית הודות לנתוני ייצור ובנייה טובים מהמצופה, שפורסמו אמש בארצות הברית והגבירו את ההערכות כי הבנק הפדרלי יבצע העלאה של ריבית כבר בספטמבר. אין ספק שהן הצהרתה האחרונה של ג'נט ילן, יו"ר הפדרל ריזרב, והן סדרת הנתונים החיוביים שפורסמו בשבועות האחרונים, ובעיקר בשוק התעסוקה, גורמים שוב לסוחרים לתמחר העלאת ריבית מוקדמת מן הצפוי.



מנגד לכך, האירו שוב נתון ללחצים סביב אי הוודאות באשר למגעים בין יוון לנושים. בסוף השבוע הקרוב יפוג המועד שבו יוון אמורה לשלם לקרן המטבע הבינלאומית והצדדים מקווים להשיג הסדר חדש בימים הקרובים. על כן, אין ספק שאנו צפויים לראות השבוע הרבה כותרות בסוגיה הזו, מה שיגביר את התנודתיות הן באירו והן בדולר.



היחלשותו של האירו תורמת להתחזקות הדולר והדבר יתבטא גם למול השקל. ברמה הטכנית, הדולר-שקל מדשדש כבר שבוע שלם באזור 3.855-3.88, ורק שבירה מטה או פריצה מעלה יסייעו להעניק מומנטום לצמד לאחד הכיוונים.