העלייה מצרפת לישראל תופסת חלק נכבד בשיח הציבורי, בין היתר בעקבות מצבם של היהודים במדינה עקב התחזקות האיסלאם הקיצוני והפיגוע בהיפר כשר. מעטים מדברים על הצורך להבטיח את מצבם הכלכלי של העולים. למעט דאגה לדיור לעולים, בכל שאר התחומים אומרים להם להסתדר בעצמם. 

השבוע התקיים כנס שנועד לענות בדיוק על הבעיה הזאת. חברת עדיף כנסים ארגנה ועידה בה השתתפו בכירי הקהילה העסקית של עולי צרפת, כמו אדוארד צוקרמן, מנהל אחת מקרנות השקעות הגדולות בישראל.

צוקרמן הסביר למעריב אונליין כי הכנס משקף את האלמנט החשוב ביותר להצלחת העליה מצרפת: להבטיח את מעמדם הכלכלי. "מתוך ניסיון רב שנים עם עליה ממדינות המערב ומצרפת בפרט, אני יכול לומר שאחד החסמים היא מעמדם הכלכלי - תעסוקה ויזמות. לעולים אלו יש את מחסום השפה, אך רבים מהם משכילים עם כישרונות לא מבוטלים. זאת ועוד, לרבים מהם, במיוחד הצעירים, יש רוח יזמית והעולים היזמים מצרפת יכולים לקבל סיוע רב מאנשי עסקים בקרב עולי צרפת שרבים מהם השתתפו בכנס".
מארגנת הכנס, מנכ"לית עדיף כנסים, ריקי קציר אמרה כי העליה מצרפת נובעת מהאירועים האנטישמיים בה. לדבריה, בשנת 2012 הגיעו 2,000 עולים בשנת 2013 - 3,000, ב-2014 קפיצה ל-7,500 והשנה בסוכנות צופים להגיע ליותר מ-10,000 עולים. "אם אנחנו רוצים שהעלייה מצרפת תגדל עוד, צריך להבטיח את מעמדם הכלכלי של העולים וזאת היתה מטרת הכנס".

מעל ל-600 אשנים השתתפו בכנס, שמי שהנחה אותו וגם סייע לארגן אותו, הוא יונתן סימון, הנושא בתואר של "הנציג הנבחר של אזרחי צרפת בישראל". למעריב אונליין הוא אמר: "הוועידה נועדה להדק את הקשרים בין הקהילה של אזרתי צרפת בישראל ובין עצמם וכמו כן כדי לקדם את היחסים הכלכליים בין ישראל וצרפת".