"ועדת שטרום" בראשות הממונה לשעבר על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, יוצאת לדרך. ל"מעריב השבוע" נודע כי בתחילת השבוע קיימה הוועדה את ישיבתה הראשונה ובה נדונו סדרי עבודתה, מקורות המידע והתחומים שבהם תמקד את פעילותה.



 הוועדה מעוניינת להתמקד בדרכים להכנסת מתחרים חדשים למערכת הפיננסית. במסגרת זאת היא תנסה לאתר גופים בעלי פוטנציאל לתחרות ואולי ליזום פנייה אליהם. לצורך העניין תסתמך הוועדה על מקורות המידע שהצטברו בבנק ישראל וכן ברשות להגבלים עיסקיים. כשלב ראשון בעבודת הוועדה הוחלט לצאת בפנייה לציבור כדי שזה יגיש את ניירות העמדה שלו בנושאים העומדים על הפרק.

 על פי ההערכות, ניירות עמדה כאלה יוגשו על ידי המערכת הבנקאית, גופים חוץ בנקאיים העוסקים במתן אשראי, ואולי גם ארגונים שלא למטרת רווח כמו אגודות אשראי המעוניינים לחוות את דעתם בנושא.
 

 הגופים השונים יתבקשו להגיש את ניירות העמדה בתוך חודש ימים. כך או אחרת, לוועדה שאת הקמתה יזם שר האוצר משה כחלון, הוקצבו 100 ימים כדי לסיים את עבודתה.
 
עוד נודע ל"מעריב השבוע", כי המפקח על הבנקים דודו זקן החליט להחרים את הוועדה ולא להשתתף בדיוניה למרות שהוצע לו להיות אחד מחבריה. באופן פורמלי, זקן מסיים את תפקידו כמפקח בסוף החודש ויתכן שזאת הסיבה לאי השתתפותו.

 אלא שגם חבר ועדה נוסף, הממונה על ההגבלים פרופ' דיוויד גילה, יסיים את תפקידו בחודש אוגוסט מה שלא מנע ממנו להשתתף בדיונים.  נראה כי זקן החליט שלא להשתתף מכיוון שאת מה שהיה לו לומר בנושא הגברת התחרות בין הבנקים הוא אמר באמצעות ועדה אחרת שבראשה עמד שדנה בדיוק באותם נושאים. משמעות השתתפותו בוועדה, כמוה במתן לגיטימציה לטענה שוועדה שבראשה הוא עמד עשתה עבודה לא מעמיקה.
 
 נגידת בנק ישראל קרנית פלוג החליטה למרות זאת לשתף פעולה ומינתה מטעמה את המשנה לנגידה, פרופ' נדין טרכטנברג, ואת מנהל מחלקת המחקר נתן זוסמן כנציגי בנק ישראל.