הלמ"ס פרסם נתונים על מספר הישראלים שיצאו את גבולות הארץ בחודש מאי ומתברר שיש עליה של כמעט 12% במספר היוצאים לחוץ לארץ בדרך הים.

מאחר ואין קו אניות נוסעים מחיפה או אשדוד לנמלים אחרים מעבר לים, היחידים שיוצאים לחוץ לארץ הם כאלו שיוצאים לחופשה על הגלים, לסיור ימי, לקרוז. 
 
גיל חשמונאי, מנהל המכירות והשיווק של מנו ספנות סיפר למעריב, "אין ספק שיש עליה  במספרם של אלו שיוצאים לחופשה על הים לקרוז. וזאת לא רק עליה בחודש מאי אלה עליה מתמשכת לא רק בארץ אלה בעולם כולו והדבר בא לידי ביטוי במספר אוניות הסיור שמצטרפות לצי העולם מדי שנה.

והפופולריות של הקרוזים מובנת בהחלט. מדובר בחופשה באתר נופש צף, שבנוחיות מרבית מוביל את הנוסעים למקומות שונים בעולם. זול יותר מהאלטרנטיבות ובנוסף הכל כלול ומדובר בצורת נופש שמתאים מאוד למשפחות".


מנו ספנות  מפעילה שתי אניות הגולדן איריס והרויאל איריס שיוצאות להפלגות של 3 לילות עד  14 לילות לאתרי נופש ברחבי הים התיכון.  ישראלים רבים רוכשים חבילות נופש באניות סיור זרות שיוצאות מנמלים זרים אך זה כבר מאבדת את היתרון של חופשה בחו"ל ללא הטרחות של טיסות במיוחד בעונות הבוערות כשנמלי התעופה עמוסים.